سوال خود را بپرسید
مدیر سایت سوال کرده:
۱
پاسخ
۹۶۰
بازدید
۰
ستاره

مبل شرلون چیه؟

مبلمان انواع مختلفی دارند که هر کدوم با توجه به ویژگی‌هایی که دارن نامگذاری میشن. مبل شزلون چیه و چه ویژگی‌هایی داره؟
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
مدیر سایت پاسخ داده:

اولین بار این مبل در فرانسه طراحی شده و اصطلاح فرانسوی آن نیز Chaise longue هست. ترجمه واژه شزلون صندلی بلند هست، که با توجه به شکل این نوع مبل، علت نامگذاری آن نیز مشخص هست.

شزلون یه مبل تک نفره و راحتی به شکل صندلی کشیده است که معمولا یک طرف آن دسته دارد با پشتی نسبتا کوتاه که می‌تونین به راحتی پاهاتون رو روی اون دراز کرده و استراحت کنید. با توجه به طراحی‌های مختلف به چند دسته تقسیم میشه مثلا مدل مریدین که به معنی ظهر هستش و از متداول ‌ترین‌ها هست. تو این مدل زیر سری و دسته فقط در یک طرف مبل قرار گرفته و شکل نامتقارنی داره.

مدل ریکیمیز زیرسری در یک طرف و زیرپایی در طرف دیگه‌ هست می‌تونین توی اتاق نشیمن کنار مبل و صندلی‌های دیگه ازش استفاده کنین حتما دقت کنین تا با سبک مبلمانتون هماهنگ باشه.

دوشس بریسی یا شکسته یکی از انواع مبل شزلون که از سه قسمت تشکیل شده و می‌تونین به صورت جداگانه استفاده کنین

ترکیب اون با میز عسلی چندتا کوسن و شال مبل یه گوشه دنج برای استراحت یا مطالعه‌ تون ایجاد میکنه.

تو جاهایی مثل نشیمن، پذیرایی، اتاق‌خواب، تراس یا جایی که میشه استراحت کرد استفاده میشه. دقت کنین مبل شزلون برای نشستن یک نفره و نمیشه به جای کاناپه ازش استفاده کنین.

شزلون های مدرن هیچ قاعده‌ای ندارن و در طرح‌ها و مدل‌های مختلف ساخته میشن و اگه خونه کوچیکی دارین و نمی‌تونین از یه ست مبل استفاده کنین، شزلون گزینه خوبیه! اگه فضای بزرگی دارید و بیشتر از یه ‌ست مبل می‌تونین بچینین از یه شزلون کنار دوتا صندلی تک نفره استفاده کنین.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
۰
ستاره
پاسخ
پاسخ شما: