صفر تا صد مراحل ساخت استخر + تجهیزات و هزینه‌ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

هزینه ساخت و تجهیزات مورد نیاز استخر بستگی به موارد مختلفی دارد به همین دلیل سعی داریم در ادامه به شرح این موارد بپردازیم.

یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات، شنا کردن است. به همین دلیل ساخت استخر در منازل، ساختمان‌ها، باغ و ویلاها بسیار شایع شده و رواج یافته‌ است. ساخت استخر کار پیچیده و سختی نیست، اما مراحل و تجهیزات خود را نیازمند است. هزینه ساخت و تجهیزات مورد نیاز استخر بستگی به موارد مختلفی دارد به همین دلیل سعی داریم در ادامه به شرح این موارد بپردازیم.

 

ساخت استخر

افرادی که می‌خواهند از ابتدا شروع به ساخت استخر کنند، نسبت به افرادی که تمایل دارند در جایی که ساخته شده استخر راه اندازی کنند، کار ساده‌تری را در پیش دارند. چرا که در همان ابتدا بدون دردسر نقشه را طراحی کرده و همه مسیر را اصولی طی خواهند کرد. شما می‌توانید جهت ساخت استخر در اصفهان از شرکت‌های متخصص در این زمینه بهره ببرید. یکی از این شرکت‌ها سپاهان پالایش است که می‌تواند علاوه بر راهنمایی در مراحل ساخت استخر و جکوزی، شما را در زمینه خرید اتصالات upvc و یا حتی چگونگی گرمایش و تصفیه استخر یاری نماید. این بدان معناست که در تمامی مراحل همراه شما خواهند بود تا استخر ایده‌آل خود را بسازید. پس از دانستن این موضوعات وقت آن است که با مراحل ساخت استخر آشنا شویم.

 

مراحل ساخت استخر

استخرها به دو نوع زمینی و سرپوشیده تقسیم می‌گردند. ارزان‌ترین و آسان‌ترین نوع استخرها نوع زمینی آن‌ها می‌باشد. جهت ساخت استخر از کیت‌های آماده استفاده می‌کنند که برای نصب نیاز به یک متخصص دارد. استخرهای سرپوشیده از جنس فایبرگلاس و یا وینیل می‌سازند. اولین مرحله ساخت هر استخر گرفتن پروانه ساخت آن می‌باشد.

 

 

مرحله اول پروانه ساخت استخر

جهت ساختن استخر در ملک یا خانه خود ابتدا باید پروانه ساخت آن و مجوزهای لازم را دریافت کنید. برای این کار باید به ساختمان اداری مربوطه رفته و درخواست خود را اعلام نمایید. در برخی از مناطق باید شهرداری مجوز جداگانه‌ای برای برق استخر به شما بدهد. قبل از ساختن استخر محله خود را نیز مورد بررسی قرار دهید، زیرا در برخی از منطقه ها همسایه ها اجازه ساخت استخر در ساختمان را نمی‌دهند.

 

مرحله دوم انتخاب مکان مناسب و نوع استخر

به فضایی که می‌خواهید استخر در آنجا احداث شود خوب دقت کنید، زیرا امکان دارد در طی مراحل ساخت نیاز باشد تجهیزاتی اضافه یا کم کنید و این فضا باید از قبل پیش بینی شود. ابعاد استخر مد نظر شما باید با زمینی که در نظر دارید همخوانی داشته باشد. با توجه به بودجه سبک زندگی و فضای در دسترس می‌توانید نوع استخر خود را انتخاب کنید. این موارد می‌تواند تعیین کند که یک استخر را بای در روی زمین یا زیرزمین بسازید.

 

مرحله سوم خرید لوازم و تجهیزات

وقتی که تصمیم خود را در مورد نوع استخر گرفتید و فضا را انتخاب کردید، حالا زمان آن رسیده است که تجهیزات استخراج را با توجه به طراحی انجام شده خریداری کنیم. تجهیزات استخر بسیار گسترده هستند، زیرا هر کدام از آنها کاربرد مختص به خود را دارند. در این قسمت جهت آشنایی شما به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
●    پمپ آب
●    فیلتر شنی
●    فیلتر کارتریج
●    مبدل حرارتی
●    سخت‌گیر آب
●    پمپ تزریق کلر
●    دستگاه ازن زن
●    استرینر
●    جاروی استخری
●    دستگیره محافظ

 

 

مرحله چهارم گودبرداری لوله کشی و بتن ریزی استخر

گودبرداری محل استخر مهم‌ترین بخش از پروژه ساخت استخر ‌می‌باشد. چرا که روند نصب صحیح و اصولی اجزا و تجهیزات به نحوه گودبرداری اولیه بستگی دارد. پس از گودبرداری و آرماتور بندی نوبت به لوله کشی می‌رسد. در این مرحله باید دقت کافی را اعمال کنید چرا که تاسیسات در زیر بتن قرار می‌گیرند و تعمیر و بازسازی آنها بسیار سخت خواهد بود. پس از طی این مراحل به وسیله بتن مخصوص و فوق روان کننده‌های بتن که باعث افزایش مقاومت آن می‌شوند، مرحله بتن ریزی صورت می‌گیرد.

 

مرحله پنجم عایق کاری و کاشی کاری

مرحله نهایی مربوط به عایق کاری و کاشی کاری استخر است. بهترین روش عایق کاری استخر به وسیله مواد پلیمری می‌باشد، زیرا چسبندگی بالا و مقاومت زیادی دارند. کاشی کاری استخر با تمام کاشی کاری‌ها متفاوت است. می‌توان گفت تمام هزینه‌های ساخت استخر با یک کاشی‌های شیک و زیبا جبران خواهد شد. انتخاب کاشی استخر در زیبایی و نمای نهایی آن تاثیر بسزایی دارد. بنابراین باید با مشاوره و راهنمایی خرید کاشی را انجام دهید.

 

هزینه‌های ساخت استخر

عوامل بسیاری در برآورد هزینه‌های ساخت استخر، موثر می‌باشند. از جمله این عوامل می‌توان به ابعاد استخر، نوع مصالح، نوع استخر، نحوه حفاری و لوازم و تجهیزات اشاره کرد. هرچه ابعاد استخر شما بیشتر باشد، هزینه ساخت آن نیز بیشتر خواهد بود. در مراحل ساخت استخر که در بالا ذکر کردیم، به مصالح و تجهیزات مورد نیاز استخر، اشاره کردیم. هر کدام از این تجهیزات که قیمت بیشتری داشته باشند، هزینه‌ها را افزایش خواهند داد. نوع استخر نیز می‌تواند هزینه ها را افزایش دهد، زیرا هر نوع استخر متریال خاص خود را نیاز دارد. نحوه حفاری استخر هم می‌تواند میزان هزینه را دست خوش تغییر نماید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید