معرفی 8 سایت کاربردی معماری و طراحی داخلی هوش مصنوعی AI

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله می‌خواهیم شما را با 8 سرویس یا سایت هوش مصنوعی معماری و طراحی داخلی و کاربرد آنها آشنا کنیم

در سرتاسر صنعت ساختمان، طراحی دکوراسیون اداری و منزل، معماران هوش مصنوعی را به عنوان شریک جدید خود در فعالیت‌های خلاقانه باید بپذیرند. در واقع امروزه معماران و معماری نیز خود را در آستانه یک انقلاب دیجیتالی می‌بینند؛ که در آن بیت‌ها و بایت‌ها نقشی اساسی بازی می‌کنند. واقعیت این است که انقلاب هوش مصنوعی در خانه ما را نمی‌زند؛ بلکه قبلا وارد شده، کلاه خود را از سر برداشته و آماده است تا مشغول کار شود. پویایی طراحی داخلی در حال تکامل است؛ و معماران در خط مقدم هستند تا خلاقیت انسان و دقت ماشین را با هم ترکیب کنند. به عبارت دیگر آینده معماری و طراحی داخلی فقط در حال نوشتن نیست؛ بلکه در حال کدگذاری است. بر همین اساس در این مقاله می‌خواهیم شما را با 8 سرویس یا سایت هوش مصنوعی معماری و طراحی داخلی و کاربرد آنها آشنا کنیم.

میدجرنی (Midjourney)

میدجرنی

میدجرنی در حال حاضر همه جا هست. این ابزار تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، بوم بی حد و حصری را به معماران ارائه می‌دهد. با استفاده از دستورات (Prompt) نوشته شده، این ابزار به طرز ماهرانه ‌ای تصاویری واقع‌ گرایانه را تولید می‌کند؛ که می‌توانند برای نشان دادن تفکر مفهومی در معماری یا طراحی داخلی استفاده شوند. به عنوان مثال ساخت یک صندلی اداری خلاقانه ساده‌ترین کاری است که با میدجرنی می‌توان کرد.

اگرچه هنوز میدجرنی جای ابزار تصویریسازی مورد علاقه شما را پر نکرده است؛ اما این برنامه هوشمند می‌تواند به طراحان کمک کند تا طرح‌های پیچیده را با تولید روایت‌های بصری خیره‌کننده برای نشان دادن دیدگاه‌شان به مشتریان و سایر ذی‌نفعان مورد استفاده قرار دهند. حتی بامزه‌ترین ایده‌های معماری نیز می‌توانند با میدجرنی از ذهن کاربر و به سادگی بر روی صفحه ظاهر شوند؛ و آن را به گنجینه‌ای برای طراحی تجربی تبدیل کنند.

ادوب فایرفلی (Adobe Firefly)

ادوب فایرفلی

اگرچه ادوبی فایرفلای هنوز در حال گسترش ویژگی‌های جدید است؛ اما همین حالا هم پتانسیل بالای خود را به نمایش گذاشته است. این عضو نوظهور از خانواده ادوبی، وعده می‌دهد که به کمک هوش مصنوعی آتش خلاقیت را در معماران و طراحان شعله‌ور کند. این ابزار در حالی که جریان کار را ساده می‌کند؛ یک پلتفرم همه‌کاره و قابل اعتماد برای تولید تصاویر، جلوه‌های متنی و سایر محتوای خلاقانه ارائه می‌دهد.

در حال حاضر ادوبی فایرفلی مانند میدجرنی یک همراه پویا است که می‌تواند ایده‌های طراحی نوآورانه را با استفاده از دستورات متنی به تصویر بکشد. این برنامه به عنوان بخشی از مجموعه ادوبی گنجانده شده است. بنابراین فایرفلی یک رابط قابل اعتماد است که روابط مشترک با همکاران و مشتریان را از طریق یک پلتفرم شناخته شده و قابل اعتماد ترویج می‌کند.

البته به عنوان یک برنامه نسبتا جدید، بسیاری از ویژگی‌های وعده داده شده برای فایرفلی هنوز در دسترس نیستند. حدس اینکه کمپانی ادوبی نمی‌خواسته خیلی از میدجرنی عقب بماند دور از ذهن نیست. بنابراین تصمیم گرفتند قبل از تکمیل برنامه آن را منتشر کرده و سپس عملکردهای مختلف را به‌مرور ارائه دهند. با این حال، همانطور که فایرفلی به رشد خود ادامه می‌دهد؛ احتمالا شاهد جاه‌طلبی بیشتر ادوبی برای ایجاد یک‌پارچگی بیشتر بین برنامه‌های طراحی محبوب خود باشیم.

ماکت (Maket)

ماکت

زمانی که معماران به تنهایی در هزارتوی چندین گزینه طراحی حرکت می‌کنند؛ ماکت به عنوان یک همراه ثابت‌قدم آماده است. در واقع با Maket.ai، چالش الزامات خاص مشتری و محدودیت‌های فضایی به فرصتی برای کاوش در طراحی‌های متنوع تبدیل می‌شود. معماران به جای ارائه یک چشم‌انداز منحصربه‌فرد، اکنون می‌توانند یک ضیافت بصری از جایگزین‌های طراحی ارائه دهند.

با این حال جادوی واقعی ماکت در وعده زمان و منابع آزاد آن نهفته است. بنابراین با بر عهده گرفتن وظیفه پرزحمت ایجاد گزینه‌های طراحی، به معماران وقت بیشتری می‌دهد. در نتیجه آنها را آزاد می‌کند؛ تا عمیق‌تر با موضوع خلاقیت و نیاز خاص مشتریان درگیر شوند.

در واقع Maket.ai پتانسیلی برای به هم زدن آب‌های راکد در طراحی و معماری دارد. ماکت با ایجاد نمونه‌های طراحی غیرمنتظره، معماران را به سمت ناشناخته‌های هیجان‌انگیز طراحی نوآورانه سوق می‌دهد. این ابزار به عنوان سکوی پرتابی برای خلاقیت عمل می‌کند. همچنین الهام‌بخش معماران است تا فراتر از موارد آزمایش شده و واقعی خود رسیده و ناشناخته‌ها را در آغوش بگیرند.

آرچیتکتورز (ARCHITECHTURES)

ارچیتکتورز

آرچیتکتورز یک ابزار متحول ‌کننده مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ که برنامه ‌ریزی فضاهای مسکونی را متحول می‌کند. به طور دقیق این ابزار تصمیم‌گیری را در این زمینه ساده کرده و کارایی را به حداکثر می‌رساند. این سرویس با بهره ‌گیری از قدرت پیشرفته هوش مصنوعی، شرایط سایت، دینامیک آب و هوا، محدودیت‌های بودجه و خواسته‌های مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس با این مجموعه دانش، از گزینه‌ های طراحی مختلف پرده‌برداری می‌کند. گزینه‌ هایی که فرم و عملکرد را به‌طور بی‌ نقصی هماهنگ کرده و در عین حال دیدگاه‌های معماری را زنده می‌کند.

آرچیتکتورز در حال حاضر همکار مورد اعتماد بسیاری از معماران است؛ و آنها را قادر می‌سازد تا از محدودیت‌ها فراتر رفته و کارایی بی‌نظیری ارائه دهند. از طریق اتوماسیون ارائه شده در این ابزار، رهایی از وظایف پیش پا افتاده یک واقعیت ساده است. همچنین با پالت گسترده‌ای از پارامترهای طراحی برای کار، می‌توان مرزها را تعیین کرد؛ و برنامه را طوری تنظیم کرد که روی همه گزینه‌های موجود کار کند.

در نهایت این ابزار، طراحی دقیق ساختمان از اندازه‌های اتاق، محل قرارگیری پنجره‌ها و انتخاب مصالح پایدار، تا موارد دیگر را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

آرک (ARK)

ارک

آرک پاسخی به بسته‌های طرح شماتیک است؛ که برای معماران و توسعه‌دهندگان به‌طور یکسان ارزشمند است. این پلتفرم هوشمند طرح‌های ساختمان را در یک لحظه بهینه می‌کند؛ و به شما اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه و سریع بگیرید.

آرک مجهز به یک مغز هوش مصنوعی است؛ که ابرداده‌های طرح‌های معماری را بررسی می‌کند. همچنین می‌آموزد و حتی تغییرات قوانین و مقررات محلی کشورها را در نظر می‌گیرد. این سرویس تضمین می‌کند که پروژه شما نوآورانه و سازگار است. در نهایت این ابزار از کارایی، کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن دفاع می‌کند.

کائدیم (Kaedim)

کائدیم

کائدیم یک سرویس عالی در حوزه مدل‌سازی سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ که توسط بسیاری در صنعت بازی پشتیبانی می‌شود. این ابزار پتانسیل تغییردهنده یادگیری ماشین، شبکه‌های مولد و پردازش زبان طبیعی را به کار می‌گیرد؛ تا ایده‌های طراحی دو بعدی ساده را به مدل‌های سه بعدی دقیق و خیره‌کننده تبدیل کند. در طراحی داخلی نیز این ابزار می‌تواند هر طرحی را، مثلا از میز اداری گرفته تا سایر عناصر دکوراسیون داخلی و معماری به مدل‌های سه بعدی تبدیل کند.

کائدیم به عنوان یک همکار پویا برای معماران عمل می‌کند. در واقع کائدیم وظیفه ایجاد مدل سه بعدی دستی را از روی دوش معماران و طراحان داخلی برمی‌دارد. با این ابزار معماران و طراحان می‌توانند آزادانه مفاهیم مختلف طراحی را کاوش کنند؛ آنها را تکرار کنند؛ و دیدگاه خود را در فضای دیجیتال اصلاح کنند.

همچنین در مرحله مواجهه با مشتری، کائدیم نقش مهمی در ارتباطات بصری ایفا می‌کند؛ و معماران را قادر می‌سازد تا مدل‌های سه بعدی را ارائه دهند. مدل‌هایی که با تصورات مشتریان هماهنگ است. همچنین این ابزار در مرحله برنامه‌ریزی ساخت و ساز، به کمک مستندات دقیق از وجود مدل‌های سه بعدیِ دقیق اطمینان حاصل می‌کند. در نهایت در صنعتی که دقت و واقع‌گرایی در درجه اول اهمیت است؛ کائدیم به عنوان یک دارایی حیاتی ظاهر می‌شود.

سلوید Sloyd.AI

سلوید

سلوید یک ابزار پیشگام در مدل‌سازی سه بعدی مبتنی بر فضای ابری است. البته این سرویس فقط یک ابزار نیست؛ بلکه یک پلتفرم نوآورانه است که از یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند. این ابزار مدل‌های سه بعدی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. همچنین جزئیات پیچیده‌ای را از طرح‌های معماری به تصویر می‌کشد؛ تا طرح‌هایی استثنایی تولید کند.

نکته جالب اینکه سلوید صرفا مفهوم معمار را تقلید نمی‌کند. بلکه دقت آن را گسترش می‌دهد؛ تا به طرح‌هایی با درجه واقعی برسند. این ابزار معماران را از ایجاد مدل‌های فیزیکی وقت‌گیر رهایی می‌بخشد؛ و زمین بازیِ اکتشاف مجازی و اصلاح طراحی داخلی را گسترده می‌کند.

بنابراین استفاده از سلوید از زمان شروع پروژه تا تکمیل آن بسیار ارزشمند است. این سرویس به معماران اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه‌بعدی پویا را به مشتریان ارائه کنند؛ و تجربه‌ای فراگیر ایجاد کرده که تصاویر استاتیک به سادگی نمی‌توانند با آن مطابقت داشته باشند. همچنین برای برنامه‌ریزی ساخت و ساز و مستندسازی، دقت Sloyd.AI تضمین می‌کند که همه مشخصات در مدل‌های سه بعدی تولید شده ثبت می‌شود. در دنیای پر سرعت طراحی معماری، این سرویس همراهی است که معماران برای حفظ خلاقیت خود به آن نیاز دارند.

بریکس کد (BricsCAD)

بریکس کد

بریکس کد ابزاری است که در آن هوش مصنوعی و BIM برای یک فرآیند طراحی معماری یک‌پارچه و کارآمد با یک‌دیگر همگرا می‌شوند. در حالی که BIM معماری، مهندسی و ساخت یک ساختمان را در یک مدل سه بعدی یک‌پارچه کرده و یک نمای کلی از پروژه را امکان‌پذیر می‌کند؛ بریکس کد قابلیت‌های BIM را با معرفی هوش مصنوعی تقویت کرده و پیوندی از نوآوری ایجاد می‌کند.

این سرویس فقط یک ابزار نیست؛ بلکه یک دستیار کارآمد است که خستگی‌ناپذیر کار کرده و کارهای تکراری مانند طراحی ابعاد و حاشیه‌نویسی را خودکار می‌کند. این سرویس از هوش مصنوعی برای ترجمه طرح‌های دو بعدی به مدل‌های سه بعدی دقیق استفاده می‌کند. در عین حال طرح تجسمی پروژه را در لحظه ارائه می‌دهد؛ و معماران را قادر می‌سازد تا با طراحی خود تعامل داشته و آن را به کمال برسانند.

دقت کنید که قابلیت‌های BricsCAD فراتر از زیبایی‌شناسی است. این برنامه معماران را قادر می‌سازد تا خطاها را شناسایی و اصلاح کنند؛ کیفیت خروجی نهایی را افزایش داده و مسائل پس از ساخت را به حداقل برسانند. همچنین تجسم پروژه در لحظه، معماران را قادر می‌سازد تا تصمیمات طراحی آگاهانه بگیرند؛ و تاثیر هر اصلاح را در صفحه مانیتور خود ببینند.

با این حال جذابیت اصلی BricsCAD در توانایی آن برای همکاری موثر نهفته است. این سرویس تضمین می‌کند که معماران، مهندسان و سازندگان با هم هماهنگ هستند. در واقع بریکس کد یک پلتفرم مشترک را ارائه می‌دهد که همه همکاران را در کنار یک‌دیگر قرار می‌دهد. این همکاری فرآیند طراحی را ساده می‌کند؛ بیهوده‌کاری را کاهش می‌دهد؛ و دریافت درک ثابت از پروژه را در بین همه طرف‌های درگیر تضمین می‌کند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید