0 تا 100 آشنایی با چوب پلاست در ساختمان سازی (حتما بخوانید!)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با کاربردی ترین متریال ساختمانی یعنی چوب پلاست بیان می شود تا شما بتوانید قبل از خرید به پاسخ تمامی سوالات خود درباره این محصول دست پیدا کنید.

امروزه متریال های مدرنی مانند چوب پلاست ، جایگزین چوب های قدیمی و معمولی یا سایر مصالح ساختمانی شده اند. چوب پلاست با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ای تولید می شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب های محیطی، رطوبت، تغییر دما و ... دارد. از طرفی با توجه به کیفیت و طول عمر بالایی که دارد، قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارد که باعث افزایش کارایی و طرفداران آن شده است. در این مقاله ابتدا با چوب پلاست و روش تولید آن آشنا می شویم. سپس مزایا و ویژگی های آن را بیان کرده و عوامل تاثیر گذار روی قیمت چوب پلاست را بررسی می کنیم. در نهایت نیز بهترین و معتبر ترین مرکز تولید و عرضه چوب پلاست مرغوب، با دوام و ارزان قیمت را معرفی می کنیم.

 

آشنایی با چوب پلاست و روش تولید آن

چوب پلاست متریالی مدرن است که برای تولید آن از ترکیب براده و خرده های چوب با پلیمر های پلاستیک استفاده می شود. محبوبیت چوب پلاست در صنایع مختلف به دلیل استفاده از گرانول های چوب و عدم قطع درختان است. به همین دلیل این محصول آسیبی به محیط زیست نمی زند و می توان در حجم بالا آن را تولید و در صنایع گوناگون به کار برد. برای تولید چوب پلاست پودر چوب با پلیمر ترکیب شده و درون یک قالب ریخته می شود. این محصول علاوه بر پلیمر پلاستیک و فیبر چوب، دارای مواد سلولزی و معدنی و افزودنی های لازم است تا مقاومت بالایی در برابر شرایط سخت محیطی داشته باشد.

برای تولید چوب پلاست از ذرات خشک و قوام دار چوب که اصطلاحا به آن ها پودر چوب نیز گفته می شود، استفاده می شود. ماده خام برای تولید این فیبر چوب به شکل خاک اره یا تراشه چوب موجود است که برای تبدیل شدن به پودر چوب مورد نیاز برای تولید چوب پلاست، باید در دو مرحله از نظر سایز طبقه بندی شده و کوچک تر شود. بر اساس تحقیقاتی که روی چوب پلاست انجام شده است، وجود تراشه های چوب به میزان 25 درصد در این محصول، باعث افزایش قوام و پایداری آن می شوند.

تولید چوب پلاست در یک فرایند دو مرحله ای انجام می شود. در این فرایند چوب با پلی اتیلن و پلی وینیل کلرید ترکیب شده و یک خمیر یکنواخت تشکیل می دهند. همچنین از موادی مانند ضد قارچ، رنگدانه و ... نیز در ترکیب این متریال استفاده می شود. نکته جالب در تولید چوب پلاست این است که کربن دی اکسید ازاد شده در فرایند تولید با استفاده از روش فیلتراسیون تا حد بسیار زیادی کنترل می شود. چوب پلاست در دو نوع تو خالی و توپر تولید و به بازار عرضه می شود. 

مزایای چوب پلاست

ویژگی ها و مزایای چوب پلاست

همانطور که گفتیم امروزه چوب پلاست به عنوان یکی از پر طرفدار ترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی شناخته می شود و به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارد، کاربرد های زیادی در صنعت ساختمان، دکوراسیون، مبلمان و ... دارد. در ادامه مطلب مهم ترین مزایا و ویژگی های این متریال مقاوم و زیبا را بررسی می کنیم.

  • قیمت ارزان : چوب پلاست نسبت به بسیاری از مصالح دمده و قدیمی مانند چوب های معمولی، سیمان، سنگ، سرامیک و .. قیمت مناسب تر و ارزان تری دارد. کیفیت و مقاومت بسیار بالا در کنار قیمت مناسب، باعث شده تا از این چوب به عنوان پر استفاده ترین مصالح ساختمانی نام برده شود. 
  • ضد آب بودن : بهترین و مهم ترین مزیت چوب پلاست، ضد آب بودن آن است. این چوب به دلیل دارا بودن پلیمر های پلاستیک در ترکیب خود، در برابر نفوذ آب و رطوبت و آسیب های ناشی از آن مانند پوسیدگی، تغییر سایز، تغییر رنگ، ترکیدگی و ... بسیار مقاوم است. 
  • عایق حرارت: چوب پلاست به دلیل استحکام و ویژگی های ساختاری، در برابر تغییرات دما مانند نفوذ یا هدر رفت گرما و سرما مقاوم است و از نفوذ دمای بیرون به داخل محیط جلوگیری می کند. 
  • مقاوم در برابر آتش سوزی: این چوب نسبت به چوب های معمولی و بسیاری از مصالح دیگر در برابر آتش سوزی مقاوم است و از پیشروی آتش با سرعت بالا، تا حد زیادی جلوگیری می کند. 
  • وزن سبک و نصب آسان: یکی دیگر از بهترین مزیت های چوب پلاست نسبت به سایر چوب ها، وزن سبک آن است. این ماده به دلیل سبک وزن بودن، فشار کمی به ساختمان وارد می کند. در نتیجه دوام و پایداری سازه مورد نظر تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد. همچنین نصب چوب پلاست بسیار راحت است و هر فردی می تواند به راحتی آن را نصب کند. 
  • طول عمر و دوام بالا: طول عمر چوب پلاست به دلیل مقاومت بالای آن در برابر آسیب ها و شرایط محیطی و آب و هوایی، بالای 30 سال است. این دوام بالا باعث کاهش چشمگیر هزینه های تعویض و نگهداری می شود. 
  • مقاومت در برابر ضربه و فشار: چوب پلاست در طی فرایند پیشرفته ای تولید می شود و به دلیل استحکام بالایی که دارد، در برابر ضربه و فشار به راحتی دچار ترک خوردگی، شکستگی و ... نمی شود. 
  • قابل شستشو: می توانید به راحتی این چوب را با استفاده از آب و مواد شوینده تمیز کنید و نگران آسیب هایی مانند پوسیدگی، تغییر سایز، تغییر رنگ و ... آن نباشید. 
  • قابل بازیافت: چوب پلاست از موادی تشکیل می شود که به راحتی قابل بازیافت هستند و به چرخه استفاده باز می گردند. همچنین به دلیل استفاده از پسمانده های چوب در تولید این ماده، آسیبی به درختان و محیط زیست وارد نمی شود.

کاربردهای چوب پلاست

کاربردهای مختلف چوب پلاست در ساختمان سازی

چوب پلاست به دلیل مزایای ذکر شده و مقرون به صرفه بودن، به عنوان یکی از بهترین مصالح ساختمانی شناخته می شود و امروزه جایگزین بسیاری از مصالح قدیمی، پر هزینه و آسیب پذیر شده است. از این متریال با کیفیت و قیمت مناسب در طراحی و تولید سازه ها و المان های مختلفی استفاده می شود. در ادامه مطلب مهم ترین کاربرد های چوب پلاست در صنعت ساختمان سازی را ذکر می کنیم:

  1. نمای ساختمان
  2. دکوراسیون داخلی 
  3. دیوار پوش فضای داخلی و خارجی
  4. کفپوش فضای داخلی و خارجی
  5. سقف کاذب
  6. فضای اطراف استخر
  7. کفپوش رستوران، روف گاردن، باغ و ...
  8. پارتیشن
  9. آلاچیق و پرگولا
  10. مبلمان فضای باز، نیمکت و میز
  11. فلاورباکس و گلدان
  12. نرده و پرچین
  13. مبلمان شهری
  14. سازه های پیش ساخته
  15. انواع لوور
  16. درب و پنجره
  17. اسکلت ساختمان

 

عوامل موثر بر قیمت چوب پلاست

چوب پلاست یک ماده پر کاربرد است که در تنوع بالایی تولید و عرضه می شود. شرکت های مختلفی نیز این محصول را تولید می کنند. به همین دلیل قیمت چوب پلاست به طور دائم در حال نوسان است. عوامل مختلفی روی قیمت چوب پلاست تاثیر می گذارند و باعث تغییر و عدم ثبات آن می شوند. در ادامه مطلب این عوامل را بررسی می کنیم:

قیمت چوب پلاست

  • ابعاد مورد نیاز: بر اساس مساحت فضای مورد نظر، ابعاد متفاوتی از چوب پلاست نیاز دارید. بدیهی است که هر چه مساحت فضا بیشتر باشد، قیمت چوب پلاست مورد نیاز نیز بیشتر می شود. 
  • نوع چوب و پلیمر اولیه: یکی دیگر از عوامل اثر گذار روی قیمت چوب پلاستیک، نوع پلیمر و پودر چوبی است که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد. 
  • ضخامت: هر چه ضخامت چوب پلاست بیشتر باشد، مقاومت آن نیز افزایش یافته و در نتیجه، قیمت آن بیشتر می شود. 
  • روش تولید: تکنولوژی و روش تولید چوب پلاست نیز روی قیمت آن تاثیر می گذارد. اگر برای تولید این مصحول از روش ها و تکنولوژی های خاص و پیشرفته استفاده شود، کیفیت و در نتیجه قیمت آن افزایش می یابد. 
  • نوع کاربرد: بر اساس نوع کاربرد و محل مورد نظر برای استفاده از این چوب، قیمت آن نیز متغیر خواهد بود.

با توجه به اینکه عوامل بسیاری روی قیمت چوب پلاست تاثیر می گذارند، بهترین راه حل برای خرید ارزان این محصول، مراجعه به مراکز معتبری است که برای در نظر گرفتن آسایش مشتری، کیفیت را به کمیت ترجیح داده و چوب پلاست را با قیمتی مناسب و ثابت به مشتریان خود عرضه می کنند. در ادامه مطلب یکی از بهترین مراکز تخصصی تولید و فروش چوب پلاست با کیفیت و درجه را معرفی می کنیم.

 

خرید چوب پلاست درجه یک از ویراچوب

مجموعه ویرا چوب به دلیل استفاده از متریال اولیه با کیفیت، چوب پلاستی با مقاومت و دوام بسیار بالا تولید می کند. این مجموعه با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در زمینه تولید فراورده های چوبی مرغوب مانند چوب پلاستیک، ترموود و ... به عنوان بهترین و معتبر ترین مرکز خرید چوب پلاست در ایران شناخته می شود. این مجموعه توانسته با ارائه محصولات با کیفیت در کنار تجربه و تخصص بالا، به اولین و تنها مرکز تخصصی فروش و تولید سازه ها و فراورده های چوب در شمال کشور تبدیل شود. مجموعه ویرا چوب انواع محصولات چوب پلاست مانند نمای چوب پلاست، تایل، کفپوش، سقف، فلاورباکس، کلیپس، دیوار پوش و ... را با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب در وب سایت خود به آدرس virachoob.co به فروش می رساند. جهت مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه می توانید با شماره تلفن 09120186742 تماس حاصل فرمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این متریال بی نظیر و با دوام می توانید به صفحه قیمت چوب پلاست مراجعه کنید. 

برچسب ها:
چوب پلاست
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله