6 علت یکسره روشن ماندن پکیج + ویدئو

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در حالت کلی شرایط و میزان استفاده از پکیج تاثیر مستقیم بر روی عملکرد و طول عمر مفید آن دارد، بنابراین وقتی به صورت یکسره کار می کند قطعا می تواند بر قطعات داخلی و برد الکترونیک پکیج آسیب جدی وارد نماید

در حالت کلی شرایط و میزان استفاده از پکیج تاثیر مستقیم بر روی عملکرد و طول عمر مفید آن دارد، بنابراین وقتی به صورت یکسره کار می کند قطعا می تواند بر قطعات داخلی و برد الکترونیک پکیج آسیب جدی وارد نماید. در این شرایط باید بررسی شود تا علت این مشکل شناسایی شده و در راستای بر طرف کردن آن اقدام نمود. از دلایل اصلی یکسره روشن ماندن پکیج می توان به خرابی الکترود جرقه زن، خرابی پرشر سوئیچ هوا، گرفتگی دودکش پکیج، مشکل برد الکترونیکی پکیج، وجود عیب در یون الکترود و خرابی فن پکیج اشاره کرد. هر یک از این عوامل نکات و ویژگی های خود را دارند که با توجه به عواملی به وجود می آیند که در این مطلب به صورت مفصل به هر یک پرداخته و آن را شرح می دهیم.

 

 

گرفتگی دودکش پکیج

دودکش یکی از اجزای مهم در پکیج است که علاوه بر این که در درست کار کردن پکیج نقش دارد برای ایمنی و حفظ سلامت افراد نیز حائز اهمیت است. بنابراین استفاده از یک دودکش استاندارد و نصب آن توسط فرد آگاه و متخصص کاملا ضروری است. اگر مسیر دودکش به هر دلیلی مسدود باشد و دود حاصل از احتراق به درستی به بیرون هدایت نشده و تخلیه نگردد باعث می شود تا فن یکسره کار کند، در حالی که پکیج روشن نمی شود. هم چنین گرفتگی دودکش باعث می شود تا فرآیند مکش و دهش فن تعادل نداشته باشد و به درستی کار نکند.

لوازم نصب پکیج

گرفتگی دودکش پکیج

خرابی الکترود جرقه زن

برای تشکیل شعله و روشن شدن پکیج لازم است جرقه ای ایجاد شود و برای تولید این جرقه از یک الکترود استفاده شده است. عملکرد الکترود ممکن است به علت های مختلف مختل شده و به درستی عمل نکند، در نتیجه منجر به روشن ماندن پکیج شود. بنابراین الکترود جرقه زن به عنوان عاملی برای یکسره روشن ماندن پکیج شناخته می شود که باید بررسی گردد. برای رسیدگی به این مشکل کافی است میزان ولتاژ جریان برق عبوری از الکترود اندازه گیری شود و برای این کار می توان از تجهیزات مخصوص مانند ولت متر استفاده کرد. به این ترتیب اگر ولتاژ تنظیم نباشد قطعا الکترود به درستی کار نخواهد کرد و مشکلات بعدی را به وجود خواهد آورد. اگر مشکل از الکترود باشد لازم است توسط یک فرد متخصص این قطعه تعمیر و یا تعویض گردد.

خرابی الکترود جرقه زن پکیج

خرابی پرشر سوئیچ هوا

درست عمل نکردن پرشر سوئیچ هوا می تواند عامل دیگری برای یکسره روشن ماندن پکیج باشد که برای بررسی آن حالت های مختلف وجود دارد که به آن ها می پردازیم. در حالت اول فن پکیج کار می کند اما پرشر سوییچ قطع بوده و نمی تواند علامت سلامت تهویه و فن را به برد الکترونیک ارسال نماید. در این شرایط ابتدا باید فن چک شود و لوله ونتوری بررسی شده و با اطمینان پیدا کردن از صحت عملکرد آن ها به خرابی پرشر پرداخته و در صورت لزوم آن را تعویض کرد.

در حالت دوم فن خاموش بوده ولی پرشر وصل می باشد و به این معنا است که قبل از این که فن روشن شود پرشر وصل شده و در همان حالت مانده است. در این صورت باز پرشر خراب بوده و چون پرده دیافراگم تحریک اولیه را انجام داده ولی نتوانسته آن را به حالت قبل برگرداند و میکروسوئیچ در حالت وصل مانده است، در نتیجه پرشر معیوب بوده و نیاز به تعویض دارد.

در حالت سوم نیز فن پکیج روشن می شود و برد دستگاه هیچ خطایی را نشان نمی دهد اما شعله تشکیل نشده و دستگاه روشن نمی شود. دراین شرایط پرشر ضعیف بوده و پرده دیافراگم در حالت قطع و وصلی قرار گرفته است. این حالت یعنی مکش فن به قدری قوی نیست که پرده دیافراگم را کامل به عقب نگه داشته و پرشر در حالت خود باقی بماند. بنابراین قطع و وصلی رخ داده و برد متوجه وصل یا قطع بودن پرشر نشده و نه خطایی را نشان می دهد و نه دستگاه روشن می شود.

در پکیج های مختلف این خطاها با کدهایی نشان داده می شود، به طور مثال در مدل های آنالوگ ایران رادیاتور با خطای 40-60-80 مشکل خرابی پرشر سوئیچ هوا نشان داده می شود و در دستگاه های دیجیتال این برند با خطای E51 این مشکل اعلام می گردد.

خرابی پرشر سوئیچ هوای پکیج

معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج

برد الکترونیک پکیج به عنوان مرکز اصلی کنترل آن محسوب شده و اخلال در عملکرد این قطعه باعث عدم کارکرد صحیح اجزای دستگاه و در نهایت عدم عملکرد صحیح می شود. چرا که برد الکترونیکی اصلی ترین قطعه پکیج بوده و ارسال فرمان و کنترل عملکرد قطعات دیگر بر عهده آن می باشد. بنابراین در صورت معیوب بودن آن فرمان درست و به موقع به سایر قطعات ارسال نشده و یا در صورتی که قطعه ای درست عمل نکند و برد نیز مشکل داشته باشد نمی تواند آن را کنترل و یا غیرفعال نماید. بنابراین خرابی برد می تواند یکی دیگر از عوامل یکسره روشن ماندن پکیج باشد و از آن جایی که این قطعه از اتصالات و قطعات مختلف تشکیل شده است برای تعمیر آن ضروری است از سایت پکیج کار کمک بگیرید تا مشکل برطرف شود.

خرابی برد پکیج

وجود مشکل در یون الکترود

یون الکترود قطعه مهم دیگری است که در صورت مشکل داشتن باعث یکسره روشن ماندن پکیج می شود که در این حالت فن دستگاه به طور مداوم کار می کند. با توجه به مدل و نوع پکیج این یون متفاوت بوده و هر کدام ویژگی خود را دارند اما اکسید شدگی و ترک خوردن یون الکترود در آن ها باعث بروز مشکل در پکیج خواهد شد. بعد از این که مشخص شد علت یکسره روشن ماندن پکیج یون الکترود می باشد لازم است تا این قطعه تعویض گردد.

خرابی میله یون پکیج

خرابی فن پکیج

وقتی فن دچار مشکل شده باشد کارکرد پکیج را مختل کرده و به علاوه با صدای بلندی که تولید می کند موجب آزار افراد می گردد. در حالت کلی وقتی شعله روشن می شود با دود و گازی که تولید می کند فن شروع به کار کرده و همگی را از طریق دودکش به بیرون انتقال می دهد و هوای تازه را به داخل دستگاه می دمد. وقتی برد پکیج می سوزد، پمپ خراب می شود و یا رله فن گیر می کند، فن پکیج دچار مشکل شده و ممکن است کامل از کار بیفتد.

خرابی فن پکیج

شوفاز باز است و تا زمانی که NTC به عنوان سنسور اصلی دستگاه به دمای 90 درجه نرسد و گاز قطع نشود، فن شروع به کار کرده تا دود و گاز را خارج کند. اگر در زمان روشن شدن پکیج کار نکند موجب تجمع دود شده و احتمال آتش سوزی و انفجار وجود دارد. در این جا یک چرخه وجود دارد که ابتدا باید سنسور دود اعلام کند که دود قطع شده است بعد برد دستور قطع فن را بدهد و زمانی که مشعل خاموش باشد فن نیز خود به خود خاموش می شود. برای NTC باید گفت اگر ضعیف یا خراب باشد سبب می شود تا فن دائما کار کند، چرا که مبدل پکیج داغ شده و تا خنک شدن آن فن باید کار کند. بنابراین وقتی NTC مشکل پیدا می کند فن نیز دائما کار کرده و عملکرد دستگاه را مختل می نماید.

حالت دیگر برای درست کار نکردن فن، چسبیدن رله فن داخل برد است که باعث می شود تا فن دائما روشن بماند. در این شرایط با این که دستگاه خاموش است ولی هم چنان فن کار می کند. گاها دیده می شود که برای حل این مساله از قاشق استفاده شده و به جاهایی به آن رله قاشق می زنند که باعث می شود تا رله ول کرده و مشکل حل شود. اما باید توجه کرد که این راه حل مشخص نیست تا کی درست کار کند و جواب دهد بنابراین بهتر است از این روش استفاده نکرده و با تعویض رله این مورد حل شود تا شاهد مشکلات و اتفاقات ناخواسته نباشیم.

دلیل روشن ماندن پکیج در حالت تابستانه

پکیج ها در دو حالت تابستانه و زمستانه طراحی شده و در فصل تابستان تنها برای آب گرم مصرفی فعال می باشد، بنابراین علت خاموش نشدن در این دو حالت متفاوت بوده و به طور جداگانه بحث می شود. وقتی پکیج در حالت تابستانه بوده و یکسره روشن می ماند علت را باید در فلومتر یا فلوسوئیچ جستجو کرد که وظیفه آن اعلام باز یا بسته شدن آب است که گزارش آن را به برد الکترونیک می فرستد. اگر این قطعه درست عمل نکند و گزارش باز یا بسته بودن آب را به درستی به برد نفرستد در نتیجه برد نیز فرمان را درست صادر نکرده و موجب روشن ماندن پکیج می شود. برای حل این مشکل ضروری است از تعمیرکاران متخصص کمک گرفته تا این قطعه تعمیر و یا تعویض گردد.

دلیل روشن ماندن پکیج در حالت زمستانه

در حالت زمستانه پمپ پکیج به طور مداوم کار می کند تا رادیاتورها را گرم نماید. وقتی شیر آب گرم مصرفی باز می شود اولویت دستگاه پاسخ به آن بوده و از سوی برد الکترونیک پکیج برای تامین آب گرم مصرفی اقدام می نماید. وقتی آب گرم به مدت طولانی باز بماند موجب کاهش دمای رادیاتورها شده و تا زمانی که آب گرم بسته نشود دستگاه به طور مداوم کار خواهد کرد. بنابراین یکسره کار کردن پکیج در حالت زمستانه به علت شناسایی سرد بودن دمای آب است و برای این که دمای آب را به حالت مطلوب برساند مدام کار می کند. برای حل این مشکل یک بار دستگاه را خاموش و روشن کرده و در حالت زمستانه قرار دهید و در صورت تداوم مشکل لازم است از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا تمام جزییات را بررسی کرده و عامل اصلی یکسره کار کردن پکیج را شناسایی و رفع نماید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید