تحلیل اصفهان آهن آپادانا از افزایش قیمت میلگرد ساختمانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این تحلیل که توسط تیم اصفهان آهن آپادانا گردآوری شده و در اختیار شما قرار گرفته است، قصد داریم وضعیت آتی بازار محصولات فولادی و قیمت میلگرد ساختمانی را بررسی کنیم. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

روند قیمت میلگرد ساختمانی چطور پیش می رود؟ آیا قیمت ها در بازار محصولات فولادی صعودی می شود یا همچنان به روند نزولی یا ثابت خود، همانند ماه های اخیر، ادامه می دهد؟

قیمت مقاطع فولادی گوناگون همچون میلگرد ساختمانی تحت تاثیر چند عامل مختلف تغییر می کند. اما اگر بخواهیم مهم ترین عوامل را نام ببریم، می توان به نرخ ارز و قیمت روز دلار، تورم و هزینه تمام شده تولید اشاره کرد. برای پیش بینی قیمت آهن آلات در روزهای آتی، باید همه عوامل موثر را در نظر گرفت و نحوه تاثیر آن ها بر بازار را مشخص کرد.

در ادامه این تحلیل که توسط تیم اصفهان آهن آپادانا گردآوری شده و در اختیار شما قرار گرفته است، قصد داریم وضعیت آتی بازار محصولات فولادی و قیمت میلگرد ساختمانی را بررسی کنیم. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

 

پیش بینی قیمت آهن در روزهای آینده

اگر بخواهیم بازار آهن را از ابتدای سال 1402 بررسی کنیم، انطباق زیادی با روند قیمتی دلار خواهیم دید. به طوری که در ابتدا یک صعود قیمتی پرهیجان و با شیب زیاد رخ داد. اما پس آن از، نوسانات بازار جای خود را با آرامش نسبی عوض کردند و قیمت ها تا حدودی کاهش یافت.

این روند همچنان ادامه داشت تا در مرداد ماه، بازار مجددا تغییر فاز داد و قیمت ها افزایش یافتند؛ البته این بار با شیب ملایم تر و هیجان کمتر. این نکات، گزارش کوتاهی از روند قیمتی دلار در پنج ماه ابتدایی سال 1402 بود.

با توجه به پیوستگی بالای نرخ دلار و قیمت مقاطع فولادی همچون میلگرد ساختمانی، چنین روندی را در بازار آهن نیز تجربه کردیم. اما وضعیت آینده بازار به چه صورت خواهد بود؟

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران ارز و طلا، معتقدند که رشد قیمت ها در سال 1402 و با توجه به پارامترها و عوامل اثرگذار اقتصادی، عادی بوده و احتمالا ادامه دار خواهد بود. برخی از این افراد عنوان می کنند که آرامش فعلی بازار، به دلیل کنترل سنگین آن توسط بازارساز است. موضوعی که موقتی بوده و احتمالا باز هم شرایط از کنترل خارج خواهد شد.

این پیش بینی، احتمالا برای 6 ماهه دوم سال به وقوع خواهد پیوست و مجددا شاهد بالارفتن نرخ طلا و دلار خواهیم بود. بنابراین، ممکن است با شروع چنین روندی، قیمت میلگرد ساختمانی و سایر مقاطع فولادی نیز افزایش یابد. اما تحلیل همیشه یک طرفه نیست!

در طرف مقابل، دسته دیگری از تحلیلگران معتقدند که افزایش های ابتدای سال هیجانی و بدون منطق بوده و ثبات و آرامش فعلی بازار، در نیمه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت. در صورت عملی شدن این پیش بینی، انتظار می رود قیمت ها در بازار آهن نیز ثابت باشند و حتی گارد نزولی به خود بگیرند.

البته تحلیل و پیش بینی های ارائه شده، صرفا تاثیر دلار را بر قیمت میلگرد ساختمانی و سایر مقاطع فولادی نشان می دهد. این احتمال وجود دارد که به دلیل اخبار و اتفاقات سیاسی و اقتصادی بعد، نرخ ها و روندها باز هم دستخوش تغییر شوند.

تحلیل قیمت اهن

اصفهان آهن در مورد علت افزایش قیمت آهن آلات میگوید

فارغ از تاثیر نرخ ارز بر قیمت میلگرد ساختمانی، صنعت فولاد کشور با مسائلی رو به رو است که می توانند در تعیین بهای محصول نهایی موثر باشند.

به طور مثال، تورم یکی از مشکلاتی است که اقتصاد ایران با آن دست و پنجه نرم می کند. این موضوع، می تواند به افزایش هزینه های مربوط به تولید کالا منجر شود. بنابراین، بحث تورم، حتی بدون در نظر گرفتن نرخ ارز و تغییرات آن، می تواند به بالارفتن قیمت منجر شود. البته در اکثر موارد شاهد این موضوع بوده ایم که تورم، در بازه های زمانی خاصی بر قیمت محصول اثر می گذارد و همانند نرخ ارز، هر لحظه قیمت ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

از دیگر مواردی که بر قیمت میلگرد ساختمانی اثرگذار است، مسئله کمبود برق و انرژی در صنایع است. با توجه به نقش تعیین کننده برق در صنعت فولاد کشور، کمبود آن، می تواند روند تولید مقاطع فولادی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

از آن جایی که بر اساس یکی از مباحث پایه اقتصاد، میزان عرضه و تقاضا بر تعیین قیمت محصول موثر است، بنابراین چندان دور از انتظار نیست که با کاهش تولید به دلیل قطعی برق، قیمت محصولات فولادی نیز افزایش یابد. پس می توان این طور نتیجه گرفت که برای تعیین قیمت میلگرد ساختمانی، نباید تمام نگاه ها را به سمت نرخ ارز معطوف کرد.

 

حالا آیا میلگرد بخریم یا نه

با توجه به کاربرد و مقدار مصرف میلگرد در پروژه های ساختمانی، بهای بار میلگرد خریداری شده نقس بسزایی در هزینه تمام شده پروژه دارد. به همین دلیل، احتمالا روند قیمتی این محصول در تصمیم گیری خریداران موثر باشد.

بازار آهن در ماه های اخیر تا حدودی سردرگم بوده و همواره چشم به اخبار و حواشی همانند توافق با عربستان و احیای برجام داشته است. به همین دلیل، رسیدن به یک پیش بینی قطعی و دقیق از آینده این بازار، بسیار دشوار است.

اما توصیه کلی به خریداران این است که در صورت در حال اجرا بودن یک پروژه، محصول مورد نیاز خود را تامین کنند و کار خود را در انتظار اخبار و اتفاقات روز نگذارند. ولی کسانی که قصد اجرای پروژه در آینده را دارند، بهتر است روند قیمتی دلار را با دقت بیشتری رصد کنند و از مشورت تحلیلگران خبره استفاده کنند.

در مجموع، عوامل مختلفی در تعیین قیمت میلگرد ساختمانی موثر است. برخی از آن ها همچون نرخ ارز قابل تحلیل و پیش بینی هستند. اما برخی دیگر، اخبار و اتفاقاتی هستند که در هر روز اتفاق می افتد. اگر قصد خرید محصول را دارید، توصیه می شود ابتدا قیمت محصول را از سایت اصفهان آهن چک کنید و از طریق آن، اقدام به خرید کنید. esfahanahan بورس فروش انواع اهن آلات ساختمانی بوده و قیمت روز آهن را ارائه می کند.

مجموعه اصفهان آهن با مدیریت سعید صمصام شریعت و فراهم نمودن بستری جدید و متفاوت در زمینه‌ی خرید و فروش و کسب رضایت مشتری به همکاری و تعامل مستمر و بلند مدت با مشتریان می‌اندیشد. در این راستا این شرکت موفق به دریافت استاندارد های بین المللی از جمله گواهینامه‌های،مدیریت کیفیت ISO9001 و رضایت‌مندی و بررسی شکایات مشتریان ISO10002 گردیده است توانسته به عنوان یک منبع مطمئن، قابل اتکاء و برتر در این عرصه شناخته گردد.

برچسب ها:
قیمت میلگرد
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید