چرا شیرآلات ارزان نخریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله قصد داریم راجع به شیرآلات ساختمانی ارزان قیمت صحبت کرده و به این سوال پاسخ دهیم که چرا خرید شیرآلات ارزان مقرون به صرفه نیست؟

خریداران هنگام خرید هر محصولی توجه ویژه‌ای به قیمت آن دارند. در برخی مواقع افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های ساختمان، اقدام به خرید شیرآلات ارزان قیمت می‌کنند. معمولا این تفکر درست نیست و باعث ایجاد هزینه‌های بیشتری برای مصرف‌کننده در طول زمان خواهد شد. در این مقاله قصد داریم راجع به شیرآلات ساختمانی ارزان قیمت صحبت کرده و به این سوال پاسخ دهیم که چرا خرید شیرآلات ارزان مقرون به صرفه نیست؟ اگر به دنبال خرید شیرآلات برای ساختمان خود هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

شیرآلات

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث به وجود آمدن تفاوت در قیمت انواع شیرآلات ساختمانی می‌شود، مواد اولیه به کار رفته برای ساخت آن‌ها است. بدیهی است که برای داشتن یک محصول ارزان باید از مواد اولیه ارزان نیز استفاده کرد.

مهم‌ترین مشکل در شیرآلات ارزان تفاوت جنس روکش و بدنه آن‌ها است. شیرآلات معمولا از مواد اولیه متنوعی چون برنج، استیل، سرب خشک، سرامیک و یا پلاستیک تولید می‌شوند. برای روکش آن‌ها هم از موادی چون استیل، برنز، مس یا برنج استفاده می‌شود. در بین این مواد برخی ارزان‌تر هستند و برخی قیمت بیشتری دارند. به همین دلیل تفاوت فاحشی در قیمت تمام شده شیرآلات ساختمانی دیده می‌شود.

در بسیاری از موارد از فلز سرب با درصد بالا برای ساخت شیرآلات ساختمانی استفاده می‌شود. این در حالیست که بهترین جنس شیرآلات معمولا ترکیبی از آلیاژ برنج بوده و دارای 60 درصد فلز مس و 40 درصد روی هستند. در ترکیب آلیاژ شیرآلات نهایتا باید دو و نیم درصد سرب استفاده شود. استفاده بیش از حد از سرب عوارض جبران ناپذیری دارد. فلز سرب در مجاورت آب گرم به راحتی در آب حل شده و وارد بدن افراد می‌شود. این فلز می‌تواند انواع بیماری‌های خطرناک مانند سرطان‌ را در بدن انسان ایجاد کند.

قیمت ارزان اما هزینه گزاف

کافیست سری به بازار شیرآلات بزنید، خواهید دید که تنوع وسیعی از محصولات با قیمت‌های متفاوت وجود دارد؛ اما چرا برخی از محصولات قیمت بسیار پایینی دارند؟ چه چیز باعث شده تا این اختلاف فاحش به وجود آید؟ بسیاری از افراد با بهانه این که با خرید جنس ارزان، می‌توانند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند، به سراغ شیرآلات ساختمانی ارزان می‌روند.

کافیست مدت کوتاهی از خرید شیرآلات ساختمانی بگذرد، خواهید دید که مشکلات مکرری در عملکرد آن‌ها به وجود می‌آید. این مشکلات در آخر شما را مجبور به تعویض یا تعمیر شیرالات خواهد کرد. بدین ترتیب باید هر چند وقت یک بار متحمل هزینه تعمیر یا تعویض شیرآلات شوید. با این توصیف می‌توان گفت نه تنها صرفه‌جویی در هزینه‌ها رخ نداده بلکه شما بارها و بارها برای یک کالا هزینه‌ای گزاف را پرداخت کرده‌اید.

ظاهر نامناسب شیرالات ارزان

مشکل بعدی که با شیرآلات ساختمانی ارزان پیدا خواهید کرد، ظاهر آن‌ها است. شاید در روزهای اول ظاهر شیر زیبا و چشم‌نواز باشد مخصوصا برای خانم ها که زمان بیشتری را در آشپزخانه سپری می کنند شیرآلات آشپزخانه زیبا و لوکس حائز اهمیت است اما بعد از گذشت مدتی، در بسیاری از محصولات ارزان قیمت به دلیل استفاده از متریال‌هایی با کیفیت پایین به مرور زمان ظاهر براق شیر از بین رفته و لکه‌های متعددی روی آن به وجود می‌آید. خراب شدن ظاهر شیر کافیست تا برای همیشه از خرید خود پشیمان شوید.

افراد در این گونه مواقع به روش‌های گوناگون سعی می‌کنند، ظاهر شیر را مجددا زیبا و براق کنند. شاید برخی از راه‌ها چند روزی ظاهر شیر را به روزهای اول باز گرداند اما این اتفاق دوام نخواهد داشت. در نتیجه ظاهر نامطلوب شیرآلات به راحتی نمای داخلی ساختمان شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این در حالیست که متریال استفاده شده در شیرآلات باکیفیت، مانع از ایجاد لک روی بدنه آن‌ها می‌شود.

نداشتن ضمانت کیفیت شیرآلات ارزان

معمولا شیرآلات ساختمانی ارزان قیمت توسط برندهای معتبر تولید نمی‌شوند. به همین دلیل خدمات پس از فروش خوبی نخواهند داشت. این گونه محصولات از نظر کیفیت ضمانت و خدمات پس از فروش ندارند. به همین دلیل اگر مشکلی در محصول بعد از خرید به وجود آید، هیچ گونه حمایتی از طرف تولیدکننده وجود نخواهد داشت.

از سویی دیگر، در برخی مواقع ممکن است نیاز به تعویض قطعه‌ای خاص برای شیر خریداری شده داشته باشید. نبود قطعات مربوطه یا وجود قطعات بی‌کیفیت در بازار از جمله چالش‌هایی است که با آن مواجه خواهید شد. این درحالیست که دسترسی به قطعات محصولات برندهای معتبر معمولا بسیار آسان است.

هدر رفتن آب با شیرآلات ارزان

معمولا قطعات شیرآلات ارزان قیمت کیفیت بسیار پایینی دارند. استفاده از واشرها و کارتریج‌های نامناسب و همچنین آب‌بندی ضعیف محصولات، باعث چکه کردن آب از شیر می‌شود. بدین ترتیب تنها در مدت زمان کوتاهی شاهد هدر رفتن مقدار زیادی آب خواهیم بود. بنابراین خریداران نه تنها در هزینه‌ها صرفه‎‌جویی نکردند، بلکه مجبور به پرداخت قبض آب با مبلغ بسیار بالایی هستند.

بروز انواع مشکلات و بیماری‌ها

هنگامی که شیرآلات از جنس‌های نامرغوبی تهیه شوند، آبی که از آن‌ها خارج می‌شود کیفیت لازم را نخواهد داشت. استفاده از آب مصرفی با کیفیت نامطلوب، می‌تواند مشکلات متفاوتی را در بدن افراد ایجاد کند. در برخی مواقع افراد تنها بعد از مدت کوتاهی، دچار حساسیت‌های شدید پوستی می‌شوند. خارش، التهاب، قرمزی، پوسته شدن و انواع مشکلات پوستی تنها بخش کوچکی از عوارض استفاده از محصولات ارزان قیمت برای ساختمان‌ها خواهد بود.

کلام آخر

در بسیاری از مواقع افراد به دنبال راهکاری هستند تا با کمترین هزینه شیرآلات ساختمانی را خریداری نمایند، به همین دلیل اقدام به خرید شیرآلات ارزان می‌کنند. با خرید اجناس ارزان قیمت نه تنها نمی‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد بلکه خریدار متحمل هزینه‌های بسیار زیادی خواهد شد. بنابراین تنها راهکار پیش رو این است که تنها یک بار شیرآلات با کیفیت خریداری نمایید تا بتوانید سال‌های طولانی بدون مشکل از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله راجع به شیرآلات ارزان قیمت و مشکلاتی که بعد از خرید آن‌ها خواهید داشت، صحبت کردیم.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید