انواع موکت های طرح دار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

امروزه تنوع در تولید موکت‌های طرح دار بسیار زیاد است. همین امر سبب شده است خرید موکت طرح دار جهت قست‌های مختلف خانه، محیط‌های اداری و... به آسانی صورت گیرد. موکت‌های طرح دار دارای رنگ، جنس، بافت، مدل و... مختلفی هستند.

انواع موکت طرحدار

موکت‌ها به عنوان کف‌پوش نقش مستقیمی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی دارند. موکت‌های طرح دار از مزایای فراوانی برخوردار هستند.

موکت طرح پارکت

موکت‌های طرح پارکت، طرحی شبیه لمینت و پارکت دارند. طرح چوب این مدل کف‌پوش زیبا طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. رنگ‌های قهوه‌ای و کرم این نوع محصول در ایجاد فضایی گرم، شیک و زیبا موثر هستند. به دلیل کیفیت، مرغوبیت، زیبایی و... موکت‌های طرح پارکت، این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد. قیمت این نوع موکت بر اساس متر مربع تعیین می‌گردد.

شما می‌توانید با توجه به متراژ محیط طرح مورد نظر خود را از بین انواع موکت‌های طرح پارکت انتخاب و خریداری کنید. از جمله‌های قسمت‌هایی که می‌توانید از موکت طرح پارکت استفاده کنید، سالن پذیرایی، هال، اتاق خواب و... می‌باشد. در محیط‌های اداری از جمله اتاق کنفرانس، کف‌پوش‌های طرح پارکت جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد

موکت های طرح دار ظریف مصور

یکی از محصولاتی که در بین مردم شناخته شده و بسیار معروف است، موکت طرح دار ظریف مصور می‌باشد. این محصول از الیاف‌های لطیف و نرم تولید می‌شود. از جمله مزایای موکت طرح دار ظریف مصور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع در طرح و رنگ این محصول بی‌نظیر است.
  • این نوع موکت دارای عایق صدا وحرارت می‌باشد.
  • موکت‌های ظریف مصور در برابر فشار اجسام سنگین از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهند.
  • عدم پُرز دهی و عدم سایش از دیگر مزایای موکت طرح دار ظریف مصور به شمار می‌روند.
  • موکت ظریف مصور از بافتی محکم و ساختاری یکپارچه برخوردار است.
  • با توجه به مزایای بی‌شمار موکت‌ ظریف مصور، این محصول از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد.

موکت طرح دار آشپزخانه

برای این‌که بتوانید موکت طرح دار مناسبی را جهت آشپزخانه انتخاب و خریداری کنید، باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید.

  • به دلیل تردد زیاد در آشپزخانه از خرید موکت‌های طرح دار رنگ روشن خودداری کنید.
  • موکت‌هایی که جهت این مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید در برابر فشار اجسام از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد. به طوری‌که پس از برداشتن وسایل سنگین، موکت به حالت اولیه خود بازگردد.
  • موکت‌ها باید در برابر شستشو مقاوم باشند.
  • سهولت در نظافت موکت آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین دقت کنید موکت‌های طرح داری که برای آشپزخانه خریداری می‌کنید، پُرز نداشته باشند. به طوری‌که بتوانید به راحتی روی موکت را جارو کنید.
  • لازم است موکت آشپزخانه از نرمی و لطافت برخوردار باشد.
  • امروزه طرح‌ و سایز موکت‌های آشپزخانه از تنوع زیادی برخوردار هستند. به طوری‌که شما می‌توانید با توجه به متراژ آشپزخانه نسبت به خرید و انتخاب طرح مورد نظر خود اقدام کنید.

با توجه به مواردی که گفته شد، موکت‌ طرح دار ظریف مصور گزینه بسیار مناسبی جهت آشپزخانه محسوب می‌شوند.

موکت طرح دار اتاق کودک

موکت‌های رنگ روشن و شاد گزینه مناسب و خوبی جهت اتاق کودکان به شمار می‌روند. البته انتخاب و خریداری موکت طرح دار کودکانه باید با توجه به عواملی همچون سن و جنس کودک صورت گیرد. چنان‌چه کودک شما از سن کمی برخوردار است، بهتر است موکت‌های طرح دار خنثی یا کف‌پوش‌هایی با رنگ گرم خریداری کنید. تا در صورت کثیف و لکه شدن، توجه افراد را به خود جلب نکند.

رنگ موکت‌های طرح دار اتاق کودک

معمولا جهت کف‌پوش اتاق دختران موکت‌هایی به رنگ آبی روشن، کرم، قهوه‌ای روشن، سبز کم رنگ و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی‌ست که برای اتاق پسران از کف‌پوش‌های تیره‌تر استفاده می‌شود. علاوه بر رنگ موکت، جنس، کیفیت، میزان پُرز، نوع الیاف و... که در تولید موکت طرح دار اتاق کودک به کار می‌رود نیز حائز اهمیت می‌باشد.

بهتر است موکت طرح دار اتاق کودک دارای پُرز متوسط باشد. زیرا کف‌پوش اتاق کودک باید از لطافت و نرمی خاصی برخوردار باشد. برخی والدین علاقمند هستند برای اتاق کودکان خود کف‌پوش پُرز بلند بخرند. چنان‌چه کودک شما ساعات زیادی از روز را در اتاق خود می‌گذراند و در اتاق غذا می‌خورد، این مکان نیاز به نظافت روزانه دارد. تمیز کردن کف‌پوش‌های پُرز بلند کمی مشکل به نظر می‌رسد. بنابراین بهتر است از خرید موکت‌های پُرز بلند جهت اتاق کودک خودداری کنید.

طرح کف‌پوش کودکانه

طرح کف‌پوش پسرانه و دخترانه  با یکدیگر متفاوت است. به‌طوری‌که طرح‌های عروسکی، طبیعت، گل‌ها و... مناسب اتاق دختران هستند. طرح‌های ماشینی، شخصیت‌های کارتونی و... از جمله طرح‌های مناسب اتاق پسرانه به شمار می‌روند. توجه به رنگ اتاق و پرده کودکان جهت انتخاب و خرید موکت طرح دار از اهمیت زیادی برخوردار است. لازم است بین اجزا و وسایل نیز هماهنگی صورت گیرد تا جلوه اتاق کودک زیبا و دلچسب شود.

انواع موکت‌های طرح دار بر اساس الگوی طرح

جهت انتخاب این نوع موکت، توجه به دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور مثال موکت‌های طرح دار ساده، از رنگ‌های خنثی و ملایمی برخوردار هستند. به گونه‌ای که گره و بافت این نوع موکت سبب می‌شود کف‌پوش دارای طرح ساده باشد. برخی موکت‌ها دارای طرح رنگ پریده هستند. استفاده از موکت‌های طرح دار رنگ پریده سبب می‌شود فضای مورد نظر لوکس‌تر به نظر برسد.

موکت‌های طرح دار پُرنقش

چنان‌چه اجزای دکوراسیون داخلی منزل شما از سبک کلاسیک برخوردار است، می‌توانید از موکت‌های طرح دار پُرنقش استفاده کنید. هماهنگی بین اجزا داخلی همچون پرده، رو تختی، مبلمان و... با طرح کف‌پوش قابل توجه می‌باشد. سعی کنید طرحی را انتخاب کنید که از شلوغی فضای مورد نظر جلوگیری شود. زیرا هماهنگی بین طرح، رنگ وسایل و دکوراسیون، ارتباط مستقیمی با طرح موکت دارد.  

قیمت موکت طرح دار

موکت طرح دار قیمتِ مناسب، در فروشگاه‌های زیادی به چشم می‌خورد. عوامل متعددی در تعیین قیمت موکت‌های طرح دار موثر می‌باشد. از جمله این موارد می‌توان به طرح، رنگ، جنس، مدل، سایز، بافت، کیفیت، مرغوبیت و... موکت‌های طرح دار اشاره کرد. نوع الیافی که جهت تولید کف‌پوش‌های طرح دار مورد استفاده قرار می‌گیرد، در افزایش یا کاهش این محصول تاثیر گذار می‌باشد. با توجه به نوسانات قیمت در بازار، معمولا قیمت موکت‌های طرح دار نیز متغیر می‌باشد. جهت مشاهده راهنمای خرید موکت مناسب با مد به آدرس لینک مراجعه نمایید. برای خرید موکت می توانید به فروشگاه بزرگ گامان تزئین جاوید به آدرس اینترنتی gamantj.com مراجعه کنید و از مشاوره حرفه ای لذت ببرید.

آدرس : تهران -خیابان سید خندان- سهروردی شمالی-پایینتر ازخیابان ابن یمین-مجتمع تجاری ابن یمین-طبقه اول-واحد 4-گامان تزیین جاوید
تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۵ و ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۹

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید