کاغذ دیواری پشت تلویزیون، شما کدام جنس و طرح را می‌پسندید؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

آشنایی با انواع جنس ها و طرح های کاغذ دیواری پشت تلویزیون، راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پشت تی وی

در طول روز چندین ساعت به تماشای تلویزیون اختصاص می‌یابد. از آنجایی که تلویزیون یکی از مهم‌ترین ابزارها در هر خانه‌ای است بهتر است پشت آن نیز زیبا باشد تا چشم از دیدن آن لذت ببرد. فضای پشت تلویزیون را می‌توان با کاغذ دیواری تزئین کرد تا تاثیر فوق‌العاده خاص بر نمای کل خانه بگذارد. برای این کار می‌توان از زیباترین طرح‌های کاغذ دیواری پشت تلویزیون استفاده کرد.

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

جدیدترین کاغذ دیواری پشت تلویزیون

کاغذ دیواری یا والپیپر پوشش تزئینی بوده که با آن می‌توان دیوار و حتی سقف را پوشاند. در طراحی داخلی، کاغذ دیواری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی به شمار می‌آید که از نظر جنس، رنگ و طرح انواع مختلفی دارند. جنس‌های کاغذ دیواری‌ پشت تلویزیون عبارتند از:

  • وینیلی نان وون (غیر بافته شده)
  • منسوج نبافته (نان وون)
  • وینیل سخت و جامد
  • وینیل فابریک بک
  • روکش پارچه‌ای
  • روکش وینیل
  • کاغذی

تمامی جنس‌های کاغذ دیواری طرح‌های متنوعی دارند که می‌توان از میان آن‌ها انتخاب کرد. از آنجایی که کاغذ دیواری به طور همیشگی پشت تلویزیون ثابت است باید نوعی از آن را انتخاب کرد که با سلیقه افراد همخوانی داشته و هم اینکه با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد.

 

بخوانیدکاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه، چه رنگ و طرحی انتخاب کنیم؟

 

انواع طرح‌های کاغذ دیواری پشت تلویزیون

بهترین کاغذ دیواری پشت تلویزیون

طرح‌های مختلف کاغذ دیواری پشت تلویزیون را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح بافت

زیباترین کاغذ دیواری پشت تلویزیون

طرح بافت یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در کاغذ دیواری پشت تلویزیون است که به جای چاپ طرح روی کاغذ دیواری، در درون بافت از طرح و نقش استفاده شده است. کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح بافت را می‌توان با دکوراسیون مدرن و یا کلاسیک ست کرد تا نمایی زیبا به وجود آورد. بعضی از طرح‌ها طوری طراحی شده‌اند که گویی برجسته هستند اما چنین نیست یا میزان برجستگی آن بسیار کم است.

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح کلاسیک

کاغذ دیورای پشت تلویزیون طرح کلاسیک

طرح کلاسیک سبکی میان مدرن و سلطنتی دارد که از سادگی بیش از حد خبری نبوده اما به شلوغی سبک اشرافی سلطنتی‌گونه نیست. کاغذ دیواری‌های کلاسیک عموما کرم، سفید، طلایی، بژ و گاهی طوسی یا نقره‌ای هستند؛ البته در برخی از طرح‌ها از رنگ‌های خاص مانند شرابی، قرمز، بنفش و ... استفاده شده است.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح کلاسیک انتخابی مناسب برای خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک به شمار می‌رود. در خانه‌هایی که به دلیل سبک سلطنتی فضا بیش از حد شلوغ شده است می‌توان از طرح کلاسیک برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون استفاده کرد تا کمی تعادل در فضا به وجود آید.

 

بخوانیدمعرفی بهترین مارک کاغذ دیواری ایرانی و خارجی

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح راه راه

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح راه راه

راه‌ راه‌های عمودی یا افقی روی کاغذ دیواری پشت تلویزیون می‌توانند به عریض‌تر یا بلند‌تر دیده شدن فضا کمک کنند. کاغذ دیواری راه راه باید طوری باشد که طرح و رنگ‌های به کار رفته در آن چشم را خسته نکند بلکه برعکس آن جذابیت خاصی داشته باشد.

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح طبیعت

ایده آل ترین کاغذ دیواری پشت تلویزیون

طبیعت از برگ، گل، درخت، رودخانه، سنگ و ... تشکیل شده است. هر یک از اجزای طبیعت را می‌توان به تنهایی یا در کنار هم به عنوان طرح کاغذ دیواری پشت تلویزیون استفاده کرد. کاغذ دیواری طرح طبیعت در صورتیکه به درستی با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ شود نمایی بسیار زیبا و دوست داشتنی به وجود می‌آورد.

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح گل

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح گل

گل یکی از زیباترین تصاویری است که از آن در کاغذ دیواری پشت تلویزیون استفاده می‌شود. طرح کل کاغذ دیواری می‌تواند درشت یا ریز باشد. در چند سال اخیر گل‌های ریز ترند شده‌اند در حالیکه قبل از آن از گل‌های درشت به عنوان طرح کاغذ دیواری پشت تلویزیون استفاده می‌شد.

 

بخوانیدمدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون با طرح های شیک و لاکچری

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح سنگ

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح سنگ

سنگ یک ماده جامد طبیعی است که در طبیعت وجود دارد که از آن می‌توان به عنوان طرح کاغذ دیواری پشت تلویزیون استفاده کرد. استفاده از طرح سنگ در کاغذ دیواری پشت تلویزیون این تصور را به وجود می‌آورد که تلویزیون در میان صخره و سنگ‌ها قرار گرفته است. کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح سنگ جایگزینی ایده‌آل و به صرفه به جای نصب سنگ تزئینی و مصنوعی بر روی دیوار است که نمایی آنتیک و سنگی به وجود می‌آورد.

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون سه بعدی

کاغذ دیواری پشت تلویزیون سه بعدی

کاغذ دیواری‌های سه بعدی طرحی جدید و نوین هستند که گویی تصاویر از درون قاب بیرون آمده‌اند. انواع مختلفی از طرح‌های سه بعدی وجود دارند که برخی از آن‌ها مناسب خانه‌های کوچک و برخی دیگر که طرح‌های درشت‌تری دارند برای خانه‌های بزرگ مناسب هستند.

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح هنری انتزاعی

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح هنری انتزاعی

هنری که در آن هیچ صورت یا شکل طبیعی از سوژه‌های جهان هستی در آن قابل شناسایی نباشد هنر انتزاعی نامید می‌شود که با استفاده از رنگ‌‌ها و فرم‌های تمثیلی مفهوم می‌یابد. برخی از انواع کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح هنر انتزاعی را داشته که زیبایی منحصر به فردی را وجود می‌آورند و مناسب استفاده در دکوراسیون‌های مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک و سلطنتی هستند.

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون اکلیلی

گاهی کاغذ دیواری دارای ذرات ریز درخشان بوده که منعکس کننده نور هستند که از ترکیب رنگ ساده و اکلیل دار ساخته می‌شوند. اکلیل موجود در کاغذ دیواری پشت تلویزیون باعث براق و درخشان‌تر دیده شدن آن شده و در صورت تابش نور، شروع به درخشیدن خواهند کرد.

 

بخوانیدجدیدترین مدل کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون 1401-2022

 

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون

طراحی منحصر به فرد کاغذ دیواری پشت تلویزیون

برای خرید کاغذ دیواری چندین آلبوم پیش روی شما گذاشته خواهد شد. انتخاب از میان مدل‌های بی‌شمار کمی سخت است اما با در نظر گرفتن نکات زیر خواهید توانست بهترین کاغذ دیواری را انتخاب کنید:

  • رنگ و طرح کاغذ دیواری باید طوری باشد که چشم از دیدن آن خسته نشود
  • با کاغذ دیواری اطراف یا رنگ دیوارها یا همخوانی داشته باشد که منظره زیبایی را به وجود آورد یا اینکه به طور کل با آن متضاد باشد تا به طور متفاوت به چشم بیاید
  • جنس آن طوری باشد که قابل شستشو بوده و تحمل گرمای آزاد شده از تلویزیون را داشته باشد
  • روی دیوار به خوبی بچسبد و در آن شیار یا حبا‌ب‌ها دیده نشوند
  • اندازه طرح‌های کاغذ دیواری با سایز تلویزیون متناسب باشد.

گاهی با وجود داشتن بهترین انتخاب، آن‌طور که شایسته است کاغذ دیواری پشت تلویزیون جلوه ندارد. از مهم‌ترین دلایل چیدمان بیش از اندازه وسایل جلوی کاغذ دیواری است. جز تلویزیون و نهایتا میز تلویزیون بهتر است از هیچ وسیله دیگری استفاده نشود تا تمام تمرکز‌ها بر روی کاغذ دیواری باشد.

 

کلام آخر

استفاده از طرح‌های متنوع کاغذ دیواری پشت تلویزیون یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان برای زیباسازی محیط در طراحی داخلی انجام داد. دیزاین دیوار پشت تلویزیون حال و هوای منزل را عوض کرده و به آن چهره‌ای تازه می‌بخشد.

شما برای پشت تلویزیون خود از چه تزییناتی استفاده کرده‌اید؟ کاغذ دیواری را ترجیح می‌دهید یا متریال‌های دیگر؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید