کارگو چیست ؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به معرفی کارگو پرداخته‌ایم.

کارگو چیست ؟ کارگو یک نوع حمل تجاری بار است که تنها برای کالاهای تجاری انجام میگیرد. این نوع روش ارسال بار مناسب برای تجار، بازرگانان ، شرکت های واردات و صادرات است. برخی مواقع مفهوم کارگو و فریت بار با یکدیگر اشتباه گرفته میشوند. تفاوت این دو در نوع کالا است. در واقع فریت بار کالای مربوط به مسافر است که با هدف غیرتجاری به دیگر کشورها ارسال میشود اما کارگو اهداف کاملا تجاری دارد.

در ادامه میتوانید با مراحل کارگو و نکاتی که میتواند در هزینه کارگو تاثیرگذار باشد آشنا شوید.

 

مراحل کارگو چیست ؟

کارگو از یک کشور به کشور دیگر دارای مراحلی است که بایستی به دقت طی شود تا آسیبی به کالاها وارد نشود و روند ارسال کالا با مشکل مواجه نشود.

  1. در ابتدا بایستی به یک شرکت کارگو مراجعه کنید. شرکت جهان کالا کارگو یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات کارگو است.
  2. در ادامه با بررسی کارشناس شرکت هزینه های احتمالی بسته بندی و نحوه بسته بندی مشخص میشود.
  3. در مرحله بعدی کالاهای بسته بندی به فرودگاه ارسال میشود تا پس از انجام امور گمرکی فرایند بارگیری آغاز شود.
  4. پس از رسیدن بار به مقصد، بایستی با در دست داشتن بارنامه برای انجام تشریفات امور گمرکی اقدام کنید.

دقت کنید که در حین بسته بندی کالاها و همچنین در گمرک از سلامت کالاهای خود اطمینان حاصل کنید. چرا که پس از دریافت محموله هیچ مسئولیتی در قبال اسیب به آن وجود ندارد.

 

کارگو

 

 

کالاهای مجاز کارگو

برای کالاهایی که اقدام به واردات یا صادرات میکنید حتما اطلاعات کافی را به دست آورید. واردات و صادرات کالاهای مختلف تحت قوانین کشورهای مختلف میتواند متفاوت باشد.

همچنین برای برخی از کالاها مانند کالاهای آرایشی و بهداشتی باید مجوزهای لازم را کسب نمایید و این اقدام به عهده وارد کننده کالا است.

 

کارگو به چه روش هایی انجام میشود ؟

کارگو نیز همانند دیگر روش های ارسال میتواند به سه صورت زیر انجام شود :

زمینی : مناسب برای کارگو به کشورهای همسایه و همجوار است. مانند ارمنستان و گرجستان

هوایی : مناسب برای کشورهای با فاصله بیشتر است ، اما معمولا برای کشورهای همسایه نیز مورد استفاده قرار میگیرد. کارگو به ترکیه از طریق هوایی یکی از راه های امن و به صرفه برای ارسال بار است.

دریایی : بیش از همه مناسب کشورهایی است که دارای بنادر فعال هستند و در این زمینه نیز ایران قابلیت مناسبی دارد. کارگو چین به ایران نیز از این طریق امکان پذیر است.

 

هزینه های مربوط به کارگو چگونه تعیین میشود ؟

تعیین یک هزینه کلی و دقیق برای کارگو امری غیر ممکن است . اما میتوانیم  عوامل موثر بر هزینه کارگو را مشخص کنیم تا بتوانید با توجه به این عوامل دید کلی نسبت به این موضوع داشته باشید و به راحتی با شرکت کارگو وارد مذاکره شوید.

 

ابعاد و وزن

وزن کالای شما اصلی ترین مولفه برای تعیین هزینه است البته تنها همین مورد نیست بلکه اندازه حجمی بار شما نیز در این رابطه اهمیت می یابد. در هنگام مشاوره با کارشناس شرکت با ارائه ابعاد و وزن میتوانید هزینه حدودی را به دست آورید.

 

فاصله دو کشور

دقت کنید که ممکن است فاصله هوایی و زمینی دو کشور متفاوت باشد و تعیین قیمت این مورد توسط ایرلاین صورت میگیرد.

 

نوع کالا

کالاهایی که حساس تر هستند معمولا هزینه بیشتری برای کارگو دارند . این موارد بستگی به دولت و کشورهای مبدا و مقصد دارد.

 

ایرلاین ارائه دهنده کارگو

ایرلاین های ایرانی معمولا نسبت به دیگر ایرلاین هزینه های تمام شده کمتری دارند. پس اگر به دنبال صرفه جویی هستید ایرلاین های ایرانی میتوانند انتخاب های مناسبی باشند.

 

روش کارگو

روشی که برای کارگو استفاده میکنید نیز یکی از عوامل تعیین کننده هزینه هاست. طبیعتا کارگو هوایی نسبت به کارگو دریایی و زمینی گرانتر است . اما در عوض سرعت ارسال کالا افزایش می یابد.

 

کارگو

 

شرکت ارائه دهنده خدمات کارگو

نرخ شرکت هایی که خدمات کارگو ارائه میدهند نیز متفاوت است. بهترین راه این است لیستی از تمامی شرکت های معتبر تهیه کنید و با بررسی ویژگی ها و هزینه ها اقدام به انتخاب کنید. دقت کنید که قیمت پایین نمیتواند تنها معیار برای انتخاب شرکت باشد.

 

انتخاب شرکت کارگو

یکی از سخت ترین فرایندهای کارگو انتخاب شرکت مناسب است. برای انتخاب شرکت معتبر میتوانید از نظر دیگر افراد خبره کمک بگیرید یا خودتان با بررسی شرکت مناسب را انتخاب کنید.

یک شرکت خوب در هنگام ارائه مشاوره تمام اطلاعات جزئی و ریز هزینه ها را در اختیار شما قرار میدهد و در انتهای کارگو شمارو با یک هزینه بالا مواجه نمیکند.

همانطور که اشاره کردیم نرخ پایین تنها نشانه یک شرکت خوب نیست. یک شرکت کارگو معتبر و خوب در عین ارائه نرخ منصفانه ، خدمات مناسبی را نیز به شما ارائه میدهد.

شرکت جهان کالا کارگو تلاش کرده است که دو معیار اصلی کیفیت خدمات عالی و قیمت مناسب را در دستور کار خود قرار دهد، چرا که هدف اصلی خود را رضایت مشتریان میداند.

برچسب ها:
رپورتاژ آگهی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید