چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک جدید 2024

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

چیدمان مبل در خانه‌هایی که پذیرایی مستطیل شکل دارند، شاید به نظر دشوار برسد. در این مقاله نکاتی درباره چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک را بررسی میکنیم

هر خانه دارای یک شکل است و هر شکل دارای ویژگی‌های خاص خود است. متداول ترین شکل فضای پذیرایی، اتاق‌ها و آشپزخانه در خانه‌های امروزی مستطیل و مربع هستند، در این مقاله نحوه تزیین فضای مستطیل شکل کوچک را بررسی خواهیم کرد.

در نگاه اول شاید به نظر شما چیدمان اتاق پذیرایی به سبک ایرانی در فضای مربع شکل به راحتی انجام می‌گیرد، اما چیدمان وسایل از جمله مبل‌ها در سالن پذیرایی مستطیل شکل دشوار است و فضای کافی برای عبور افراد در خانه باقی نخواهد ماند. اما اینگونه نیست و همه چیز بستگی به انتخاب و حذف و اضافه کردن برخی وسایل در خانه دارد. 

در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک، چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل و چیدمان آشپزخانه مستطیلی آشنا شوید.

تا انتهای این مقاله همراه بساز و بچین باشید.

 

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک

در ابتدای کلام پیشنهاد می‌کنیم فکر چیدمان مبل نه نفره در پذیرایی مستطیل شکل را از ذهن خود دور کنید. در پذیرایی مستطیل شکل کوچک اینکار فضای بسیاری را اشغال می‌کند و به خاطر عدم وجود فضای خالی، به نظر فضای شما را حتی کوچکتر از حد معمول نیز نشان دهد. اما در مقابل چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل تاثیر بهتری در فضای پذیرایی و نشیمن خانه خواهد گذاشت.

یکی از اصولی که در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل باید به آن توجه داشت قرار ندادن تمامی مبل‌ها در قسمت طول پذیرایی است، زیرا با اینکار تاکید بیشتری بر روی شکل مستطیل بودن فضا خواهیم کرد. اما استفاده از مبلمان در قسمت عرض خانه محیط را پهن‌تر نشان خواهد داد و از طرفی به صمیمیت و راحتی فضا نیز کمک بیشتری خواهد کرد.

 

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل‌ها در عرض پذیرایی مستطیل شکل به پهن و بزرگ نشان دادن فضا کمک می‌کند

 

چیدمان مبل نه نفره در پذیرایی مستطیل شکل

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک

 

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل

مدل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل
 

 

چیدمان مبل استیل در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان دو دست مبل در فضای مستطیل شکل کوچک

 

چیدمان مبلمان منزل ایرانی

چیدمان شیک و جدید منزل ایرانی در خانه مستطیل شکل کوچک

 

چیدمان سالن مربع

بهترین چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل کوچک 2024

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در چیدمان مبل در خانه های کوچک وجود فضای کافی برای رفت و آمد و سهولت در عبور و مرور است. یک دکوراسیون ایده‌آل و مناسب، در آن تمام وسایل مورد نیاز خانه به نحوه زیرکانه و حساب شده قرار گرفته‌اند. برای اینکه از فضای کوچک  اتاق پذیرایی و نشیمن خانه خود بهترین بهره را ببرید پیشنهاد می‌کنیم تلویزیون را روی دیوار نصب کرده و از میز تلویزیون‌های دیواری برای خانه‌های کوچک برای زیر آن استفاده کنید. همچنین بهترین گزینه برای انتخاب جای تلویزیون بدون شک روبه روی مبل سه نفره خواهد بود.

 

چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل

چیدمان صحیح مبل و تلویزیون در خانه‌های مستطیل شکل کوچک

 

چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک بدون پنجره

 

طرز دکوراسیون پذیرایی

طرز چیدمان دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل مدرن و لاکچری

 

یکی از عناصر مهم در دکوراسیون خانه‌های کوچک پنجره‌ها هستند. در محیط‌های کوچک وجود نور و روشنایی تاثیر مثبتی در فضای خانه دارد و باعث گرمی، صمیمت و دلباز بودن محیط خانه می‌شود. 

استفاده از انواع مبلمان، فرش و پرده با رنگ روشن نیز از دیگر اصول مهم در چیدمان فضای مستطیل و مربع شکل کوچک است. زیرا رنگ‌های روشن در بزرگ نشان دادن فضا تاثیر بسزایی دارند. در ادامه عکس‌های زیر را با دقت تماشا کنید و وجود نور و رنگ‌ مبل‌ها را با عکس‌هایی که در بالا آوردیم مقایسه کنید.

 

چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم

تاثیر مثبت نور و روشنایی در پذیرایی مستطیل شکل کوچک

 

چیدمان پذیرایی ال کوچک

چیدمان شیک پذیرایی مستطیل شکل

 

چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل شکل کوچک

یکی از بهترین و جدید‌ترین مبلمان شیک و مدرن برای خانه‌های کوچک مبل‌های ال هستند. این مبل‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای چیدمان خانه‌های مستطیل شکل کوچک نیز به شمار میروند زیرا علاوه بر جای کمی که اشغال می‌کنند راحت، کاربردی و فضای خالی بیشتری را باقی خواهند گذاشت. اگر به دنبال بهترین مبلمان کوچک و کم جا هستید مبل‌های ال بهترین گزینه هستند، زیرا با پر کردن کنج‌های خانه فضای بیشتری برای رفت و آمد و چیدن وسایل دیگر در اختیار شما قرار خواهند داد. در ادامه برخی از جدیدترین مدل‌های مبل ال را با هم تماشا می‌کنیم.

 

چیدمان هال پذیرایی ال

مدرن‌ترین مبل‌های ال برای چیدمان پذیرایی کوچک

 

دکوراسیون هال بزرگ

مبلمان کم جا و مدرن برای خانه مستطیل شکل کوچک

 

چیدمان مبل هفت نفره در فضای کوچک

بهترین چیدمان مبلمان منزل ایرانی 2024

 

چیدمان پذیرایی بزرگ

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک جدید 2024

 

چیدمان سالن مربع

چیدمان هال پذیرایی ال مدرن و لاکچری

 

چیدمان آشپزخانه مستطیلی

بعد از چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک یکی از مهم‌ترین چیدمان‌ها در خانه‌های مستطیل شکل مربوط به آشپزخانه است. در طراحی و چیدمان آشپزخانه‌های مستطیل شکل کابینت‌ها همان  نقش مبل‌ها را در پذیرایی خانه ایفا می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای نصب کابینت‌ها نیز حداقل از یکی از ضلع‌های عرضی آشپزخانه استفاده کنید و فضای کافی برای رفت و آمد را در نظر بگیرید. 

در ادامه این مطلب برخی از بهترین چیدمان آشپزخانه مستطیلی را خواهیم دید.

 

چیدمان آشپزخانه مستطیلی

آشپزخانه کوچک و نور گیر مستطیل شکل

 

چیدمان سالن مربع

بهترین دکوراسیون آشپزخانه مستطیل شکل

 

چیدمان هال پذیرایی ال

چیدمان آشپزخانه مدرن و شیک مستطیل شکل

 

نقشه خانه ال شکل

چیدمان مدرن و لاکچری آشپزخانه کوچک

 

چیدمان مبل ال در خانه های کوچک

مدل طراحی کابینت برای آشپزخانه مستطیل شکل مدرن

 

چیدمان اتاق پذیرایی به سبک ایرانی

بهترین چیدمان برای آشپزخانه با فضای کوچک

 

چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم

بهترین دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک 2024

 

چیدمان پذیرایی مربع بزرگ

مدل آشپزخانه نور گیر مدرن و شیک مستطیل شکل

 

چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل

طبیعتا بعد از چیدن پذیرایی و آشپزخانه مستطیل شکل یکی دیگر از کارهایی که به نظر دشوار می‌رسد چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل خواهد بود. 

در چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل کوچک تخت خواب یک عنصر مهم و البته بزرگترین وسیله‌ای است که باید برای آن جایی را انتخاب کنیم که علاوه بر دنج بودن، فضای کمی از اتاق را اشغال کند. معمولا در چنین اتاق خواب‌هایی قسمت تاج تخت خواب به دیواری که در عرض اتاق قرار دارد تکیه داده می‌شود و بقیه وسایل مانند کمد یا میز آرایش در اطراف تخت خواب قرار میگیرند. اما پیشنهاد می‌کنیم برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک عکس‌هایی که در ادامه برای شما تهیه کرده‌ایم را تماشا کنید و بهترین و مدرن‌ترین ایده‌ها را با توجه به فضای موجود در اتاقتان الهام بگیرید.

 

دکوراسیون هال بزرگ

ایده برای چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل و باریک

 

چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل

بهترین چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل مدرن

 

چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم

چیدمان مدرن و شیک اتاق خواب کوچک

 

چیدمان پذیرایی ایرانی

چیدمان تخت خواب دونفره در اتاق خواب کوچک مستطیل شکل

 

چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری

چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل لاکچری و جذاب

 

• سخن آخر

برای ایجاد دکوراسیونی زیبا و دلباز، نیازی به فضای بزرگ و خاص نیست! همه افراد با هر خانه‌ایی با متراژ زیاد و کم می‌توانند با رعایت برخی از اصول ساده طراحی دکوراسیون جذاب‌ترین و دلنشین‌ترین فضا را برای خانه و اتاق خود ایجاد کنند. فضای مستطیل شکل کوچک با رعایت نکاتی که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت شد می‌توانند به محیطی گرم و صمیمی برای خانواده‌ها تبدیل شوند.

نظرات خود را برایمان بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید