شستشوی مبل در منزل با روش های ساده + فیلم شستن مبل در خانه بدون دستگاه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

شما چقدر به تمیزی و شستشوی مبل توجه می‌کنید؟ در این مقاله به آموزش شستشوی مبل در منزل پرداخته ایم.

شما چقدر به تمیزی و شستشوی مبل توجه می‌کنید؟ مبلمان یکی از وسایل مهم در دکوراسیون داخلی منزل هستند که دائما در معرض کثیف شدن قرار دارند. مبلمان تنها برای نشستن استفاده نمی‌شوند، خیلی‌ها در طی شبانه روز برای دیدن تلویزیون یا خواندن کتاب و موارد دیگر روی آن دراز می‌کشند یا در حال خوردن هستند. برخی از خانواده‌ها کودکی دارند که دائما در حال حرکت است و با مبلمان در طی روز ارتباط مستقیم دارد. مبلمان در هر خانه ای از جمله وسایلی هستند که امکان کثیف شدنشان بالا است. به همین دلیل شستن مبل در منزل اهمیت پیدا می‌کند.

در هر کجای ایران که زندگی می‌کنید با آگهی‌هایی مانند مبل شویی در منزل غرب تهران، شستشوی مبل در منزل شرق تهران، بهترین مبل شویی در تهران، شستشوی مبل در منزل مشهد و موارد مشابه روبه رو شده اید که با دریافت هزینه شستشوی مبل در منزل خدماتی به شما ارائه می‌دهند. اما آیا می‌دانستید خودتان می‌توانید با دیدن فیلم شستشوی مبل در منزل و دریافت اطلاعاتی در وقت و هزینه صرفه جویی کنید و خودتان شستشوی مبل در منزل را انجام دهید؟

روش‌های متنوع برای شستن مبل در خانه وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به جنس مبل و لکه ی ایجاد شده روی مبل، آن را مانند روز اول کنید:)

ما در این مقاله به آموزش شستشوی مبل در منزل با استفاده از فیلم شستشوی مبل به همراه نکاتی پرداخته ایم.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تمیز كردن مبل پارچه ای | شستن مبل پارچه ای در منزل

روش‌های مختلفی برای تمیز كردن مبل پارچه ای وجود دارند که در ادامه به چند مورد اشاره کرده ایم:

 

فیلم شستشوی مبل پارچه ای در منزل

 

شستن مبل با بخارشو در منزل

قیمت شستشوی مبل در منزل

استفاده از روش شستن مبل با بخارشو برای مبلمان پارچه ای به رنگ کرم

 

برای تمیز کردن مبل با استفاده از بخارشور باید ابتدا تمام سطح مبل را از گرد و خاک پاک کنید. برای اینکار ابتدا از جاروبرقی کمک بگیرید و به خوبی تمام بخش‌های مبل را جارو بکشید سپس از یک برس کمک بگیرید و گرد و خاکی که وارد جزییات مبل شده است را بگیرید. حال نوبت پورزگیری است، از یک پرزگیر کمک بگیرید و سعی کنید به تمام بخش‌های مبل بکشید تا پرزهای مبل برداشته شود.

پس از اینکه مطمئن شدید که تمامی گرد و خاک‌های مبل گرفته شد به شستن مبل با شامپو فرش مشغول شوید پس از آنکه مطمئن شدید که تمامی سطوح مبل را با شامپو کشیده اید حال زمان آن رسیده است که از بخارشو استفاده کنید. شستن مبل با بخارشو مانند یک مکنده عمل می‌کند و تمامی کف‌های ایجاد شده توسط شامپو را به درون خودش می‌کشد و باعث تمیز شدن مبل شما می‌شود.

اگر بعد از این کار همچنان روی مبل لکه مشاهده کردید، مجددا این کار را انجام دهید.

آموزش شستشوی مبل در منزل بدون دستگاه

تمیز كردن مبل با جوش شیرین

دستگاه شستشوی مبل در منزل

تمیز كردن مبل با جوش شیرین به عنوان بهترین و جدیدترین روش برای تمیز کردن مبلمان

 

بهترین روش تمیز كردن مبل پارچه ای بدون دستگاه در منزل که خیلی لکه ندارد و صرفا قرار است گرد و غبارش به خوبی پاکیزه شود، استفاده از جوش شیرین است. به این صورت که مقداری جوش شیرین را روی مبل خود بریزید و بگذارید برای چند ساعتی باقی بماند سپس با استفاده از جاروبرقی تمامی جوش شیرین‌ها را پاک کنید. با این روش مبل شما عاری از هرگونه گرد و خاک می‌باشد.

اگر متوجه لکه ای بر روی مبل پارچه ای خود شدید اصلا نگران نباشید؛ جوش شیرین را با مقداری سرکه ترکیب کنید و اجازه دهید به خوبی خود را بگیرند، سپس آین محلول را روی مبل خود بکشید و بگذارید 3 الی 4 ساعت باقی بماند سپس با استفاده از جاروبرقی سطح مبل را تمیز کنید.

اگر با این روش نتیجه نگرفتید آن را دوبار تکرار کنید:)

 

شستن مبل با سرکه

قیمت دستگاه شستشوی مبل در منزل

شستن مبل با سرکه برای مبلمان پارچه ای به رنگ طوسی روشن

 

سرکه یکی دیگر از بهترین مواد شوینده مبل است. ابتدا مبل خود را با استفاده از جارو برقی عاری از هرگونه گرد و خاک کنید سپس سرکه را به صورت اسپری بر روی لکه‌های مبل بزنید. فراموش نکنید که محول بهتر است روی مبل خشک نشود و پس از اسپری کردن با استفاده از یک دستمال یا حوله آن را تمیز کنید. اگر از این روش نتیجه نگرفتید می‌توانید از روش تمیز كردن مبل پارچه ای با شامپو فرش استفاده کنید. به این صورت که سرکه را با شامپو فرش ترکیب کنید و اجازه بدهید خود را بگیرد سپس آن را بر روی لکه‌های مبل اسپری کنید و در انتها با یک دستمال روی آن را تمیز کنید.

 

روش شستن مبل های مخلمل در منزل

روش‌های مختلفی برای تمیز كردن مبل مخمل در خانه وجود دارند که در ادامه به دو مورد اشاره کرده ایم:

 

فیلم شستشوی مبل مخمل

 

شستن مبل مخمل در خانه با شامپو فرش

قیمت مبل شویی در منزل

شستن مبل مخمل در خانه با شامپو فرش

 

برای شستشوی مبل با شامپو فرش مانند روش‌هایی که برای شستشوی مبل پارجه ای نامبرده شد نیاز است که در ابتدا به خوبی تمامی گرد و غبار مبل را بگیرید سپس با استفاده از اسپریی که از شامپو پر شده است لکه‌های مبل را تمیز کنید. فراموش نکنید که مبل را نباید به حالت رطوبت رها کنید. بهتر است با استفاده از دستمال یا حوله آن را خشک کنید.

 

به برچسب روی مبل توجه کنید

شستشوی مبل در منزل کرج

جارو کردن مبل برای از بین بردن تمامی گرد و غبار روی مبل

 

هر مبلی بر روی خودش برچسبی دارد که حاوی اطلاعاتی برای شستشوی اصولی آن است. در واقع بر روی برچسب هر مبلی با توجه به جنسی که دارد از یک حروف انگلیسی تشکیل شده است. در ادامه معرفی هر حرف را قرار داده ایم تا با برچسب مبل خود مقایسه کنید و بهترین روش را برای شستن مبل در منزل را انتخاب کنید تا به مبل آسیب وارد نکنید.

  • O: این حرف به این معناست که پارچه مبل از مواد ارگانیک تولید شده است و باید با آب سرد تمیز شود.
  • W: این حرف به این معناست مبل با آب خالی یا بخار آب شستشو شود.
  • X: برای تمیز کردن مبل در ابتدا از جارو برقی استفاده شود سپس با شامپوهای مخصوص شسته شود.
  • S:  بهتر است مبل با به روش خشک کردن تمیز شود.
  • WS: برای پاکیزگی مبل از محلول پایه آب و مواد شیمیایی استفاده کنید.

 

از بین بردن لکه‌های مختلف بر روی مبل

برای شستن مبل در منزل باید بدانید که هر یک از لکه های ایجاد شده چگونه از بین میرود.

شستشوی مبل در منزل غرب تهران

از بین بردن لکه بر روی مبلمان به رنگ کرم

 

لکه نوشابه

زمانی که نوشابه روی مبل ریخت سعی کنید آن را با استفاده از قاشق از روی مبل بردارید، سپس بر روی لکه ایجاد شده نمک بریزید و بعد از مدتی آن را با استفاده از دستمال یا اسفنج پاک کنید.

 

لکه خون

محلولی از آب و نشاسته تهیه کنید و آن را بر روی لکه خون بمالید. اجازه بدهید خمیر بر روی مبل خشک شود سپس آن را پاک کنید دیگر اثری از لکه خون نخواهید دید:)

 

لکه چربی

محلولی از نمک و الکل تهیه کنید و آن را بر روی لکه مبل اسپری کنید. اگر جنس پارچه مبل ابریشمی است می‌توانید آن را با اتو کردن یک کاغذ بر روی قسمت لکه از بین ببرید.

 

لکه جوهر

برای پاک کردن جوهر نیاز به نمک، شامپو و محلول گلیسیرین و آمونیاک دارید. ابتدا مقداری نمک را روی مبل بریزید سپس آن را با استفاده از دستمال با پنبه پاک کنید. پس از آن محلول گلیسیرین و آمونیاک را روی لکه بمالید حال زمان آن رسیده با شامپو محل لک را بشورید تا کاملا از بین برود.

 

سخن آخر

در این مقاله با روش‌های ساده ای برای  شستشوی مبل در منزل آشنا شدید. فراموش نکنید که در ابتدای تمیز کردن و شستشوی مبل به جنس آن دقت کنید تا با به کارگیری مواد اشتباه به مبل آسیب نزنید. 

اگر تجربه شستشوی مبل در منزل را داشته اید، آن را برایمان در کامنت بنویسید؛)

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید