دکوراسیون آرایشگاه زنانه [اصول طراحی + مدل های جدید]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۵
۵

ما در این مقاله به همراه تصاویری شما را با اصول طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه آشنا می‌کنیم تا بهترین و لوکس ترین طراحی دکور آرایشگاه زنانه را اجرا کنید.

آرایشگاه از فضاهایی است که امروزه جز پول سازترین حرفه‌ها به حساب می‌آید. در برخی از فضاها مانند آرایشگاه های زنانه  تنها حرفه ای بودن و کار درست بودن آرایشگر مهم نیست بلکه وجود دکوراسیونی شیک و لوکس که آرامش و نشاط را به مشتری انتقال می‌دهد در این نوع فضاها حرف اول را می‌زنند و باعث جذب مشتری می‌شوند. به همین خاطر امروزه آرایشگاه ها پیش از بازگشایی و شروع کار خود از یک معمارداخلی کمک می‌گیرند تا با مشخص کردن ریز فضاهای آرایشگاه زنانه، طرح دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه را طراحی کند و برای هر قسمت با توجه به نیاز آرایشگر و مشتری بهترین طراحی اجرا شود. برای مثال در دکوراسیون سالن اپیلاسیون نیاز به تخت و اتاقکی پوشیده است اما در بخش‌های دیگر نیاز به موارد دیگری است.

ما در این مقاله به همراه تصاویری شما را با اصول طراحی آرایشگاه زنانه آشنا می‌کنیم تا بهترین و لوکس ترین طراحی را برای دکور آرایشگاه زنانه خود اجرا کنید.

تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

اصول طراحی آرایشگاه زنانه

همانطور که در بالا گفته شد دکوراسیونی شیک و لوکس در فضای آرایشگاه زنانه تاثیر بسیاری در جذب مشتری دارد. و برای داشتن دکوراسیونی لوکس باید اصول طراحی آرایشگاه زنانه را دانست و رعایت کرد. 

برای طراحی آرایشگاه زنانه، در ابتدای کار فضا را به دو بخش اصلی تقسیم کنید (بخش مدیریت و رزرو، بخش خدمات). سپس ریز فضاهای آرایشگاه زنانه را با توجه به خدماتی که قرار است در آرایشگاه صورت گیرد، نوشته شود. این ریز فضاها باید با توجه به متراژ فضا نیز بررسی شوند؛ آیا فضا گنجایش این فضاها و خدمات را دارد؟ سپس به کمک یک معمارداخلی پلان آرایشگاه را با توجه به ریزفضاهای مدنظر طراحی کنید. 

ما در ادامه به 10 نکته مهم و اصولی که بهتر است در طرح دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه رعایت شود، پرداخته ایم:

 

1. به سبک دکور آرایشگاه توجه کنید.

سبک در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه از آیتم‌های مهم و اصلی است زیرا در انتخاب مبلمان، لوازم داخلی و طراحی کلی فضا تاثیرگذار است و باعث می‌شود راحت تر انتخاب کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم از سبک مدرن استفاده کنید و برای همیشه لوکس بودن را مهمان فضای کارتان کنید.

اصول طراحی ارایشگاه زنانه

طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه به سبک مدرن

 

2. ترکیب رنگی مناسبی برای دکوراسیون آرایشگاه انتخاب کنید.

عامل مهم دیگر در طراحی دکور آرایشگاه زنانه، رنگ است. شما باید رنگ‌های شاد و جذاب را وارد فضا کنید و به فضا روح بدهید، تا مشتری با ورود به فضا احساس نشاط کند.

استفاده از رنگ‌های گرم حس صمیمت و راحتی را به مشتری انتقال می‌دهد پس رنگ‌های گرم را فراموش نکنید.

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

ترکیب رنگی سفید، صورتی و بنفش در دکور آرایشگاه

 

3. با رنگ طلایی به دکوراسیون آرایشگاه جلوه بدهید. 

رنگ طلایی تاثیر بسیاری در لوکس بودن دکوراسیون هر فضایی با هر عملکردی می‌گذارد. سعی کنید از رنگ طلایی در جزییات دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه استفاده کنید و فضا را لوکس و شیک جلوه بدهید.

رنگ در دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

رنگ طلایی در جزییات سالن آرایشگاه زنانه

 

4. با طراحی فضای پذیرش در آرایشگاه زنانه از بی نظمی جلوگیری کنید.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، برای مشخص کردن ریز فضاهای آرایشگاه زنانه ابتدا کل فضا را به دو دسته اصلی (پذیرش و بخش خدمات) تقسیم می‌کنیم.

بخش پذیرش بهتر است در سمت ورودی فضا باشد تا مشتری زمان ورود ابتدا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، سپس وارد فضاهای دیگر شود این کار از ایجاد هرج و مرج و بی نظمی در سالن آرایشگاه زنانه جلوگیری می‌کند.

دکوراسیون آرایشگاه زنانه ام دی اف

طراحی فضای پذیرش در سالن آرایشگاه زنانه

 

5. نورپردازی را در طراحی سالن آرایشگاه از یاد نبرید.

نور از آیتم‌های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است. از آنجایی که نورطبیعی در سالن‌های آرایشگاه زنانه به خاطر شرایط جامع خیلی اجازه ورود به فضای داخلی سالن را ندارد طراحی نور مصنوعی از ارزش بالایی برخوردار است. در بخش‌هایی که آینه وجود دارد و بخش میکاپ است، نور اهمیتش دوچندان می‌شود. پس در طراحی سالن آرایشگاه زنانه نورپردازی را اصولی و حرفه ای طراحی کنید.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی سالن آرایشگاه

طراحی نورپردازی در بخش سالن پذیرش سالن آرایشگاه

 

6. با طراحی فضای نشیمن در سالن آرایشگاه به مشتری احترام بگذارید.

در سالن های آرایشگاه زنانه این اتفاق پیش می‌آید که وقت‌ها جابه جا می‌شوند یا مشتری با خود همراهی دارد، پس چه خوب است برای اینکه مشتری فضایی برای نشستن داشته باشد، بخش نشیمنی برای آن طراحی شود.

 نشیمن در دکوراسیون داخلی سالن آرایشگاه

طراحی فضای نشیمن در دکوراسیون داخلی سالن آرایشگاه

 

7. با طراحی قفسه به دکوراسیون آرایشگاه نظم بدهید.

کمد و قفسه‌ها نقش نگهدارنده دارند، پس با طراحی کمد، قفسه یا طبقه بندی در سالن آرایشگاه می‌توانید به فضا نظم بدهید و مواد و دستگاه‌هایی که مورد استفاده هستند را در آن‌ها جای بدهید.

طراحی قفسه در دکوراسیون داخلی سالن آرایشگاه زنانه

طراحی شلف‌های مخصوص در دیواری از سالن آرایشگاه زنانه

 

8. از رنگ تیره برای کفسازی سالن استفاده کنید.

مصالح و متریال‌های به کار رفته شده در دکوراسیون داخلی سالن آرایشگاه مهم هستند اما نکته ای که اهمیت دارد کفسازی سالن است. بهتر است از متریالی استفاده شود که تمیز کردنش کار آسانی باشد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که انتخاب هر مصالحی با رنگ تیره بهترین انتخاب است زیرا کثیفی‌ها در حداقل خودشان دیده می‌شوند.

کفسازی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

استفاده از کفسازی اپوکسی در سالن آرایشگاه زنانه

 

9. از معجزه گیاه در سالن آرایشگاه استفاده کنید.

گلها و گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی هر فضایی با هر عملکردی معجزه می‌کنند و نشاط و طراوت را وارد فضا می‌کنند. پس چه خوب است در طراحی سالن آرایشگاه زنانه از گلهای آپارتمانی استفاده کنید و از آن لذت ببرید!

گلهای آپارتمانی در سالن آرایشگاه زنانه

استفاده از گلهای آپارتمانی در آرایشگاه زنانه

 

10. در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه خلاقیت به خرج دهید.

استفاده از خلاقیت امضای شما در سالن آرایشگاه است. زیرا این خلاقیت برای شماست و تنها در سالن شما دیده می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم به سلیقه خودتان خلاقیتی متفاوت در گوشه‌ای از فضا اجرا کنید و آن را نشانه ی سالن آرایشگاه خود بین مشتری‌ها قرار دهید. برای مثال می‌توانید از عکس تابلو آرایشگاه زنانه خودتان با طراحی متفاوت در سالن داخلی استفاده کنید.

خلاقیت در دکوراسیون آرایشگاه زنانه

استفاده از قوطی‌های رنگ بر روی یکی از دیوارهای سالن

 

ما پیشنهاد می‌کنیم؛ تهویه مناسبی در طرح دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه درنظر بگیرید زیرا معمولا آرایشگاه های زنانه دارای فضای بسته ای هستند که تهویه هوایی مناسبی ندارند و این موضوع نیز روی جذب مشتری تاثیر گذار است. و نکته مهم دیگر استفاده از کفشور در کف سالن و اتاق‌ها است. سالن‌های آرایشگاه زنانه مخصوصا در محدوده ای که خدمات زیبایی مو انجام می‌شود دائما نیاز به شست و شو دارند پس تعبیه کفشور آیتم مهمی است.

 

مدل هایی از دكور ارایشگاه زنانه

دکوراسیون آرایشگاه زنانه ام دی اف 2020

طراحی شیک و لوکس دکوراسیون سالن زیبایی مو در آرایشگاه زنانه با سیستم هایتک

 

عکس تابلو آرایشگاه زنانه

دکوراسیون داخلی سالن خدمات زیبایی ناخن برای آرایشگاه زنانه

 

جذاب ترین دكور ارایشگاه زنانه

دکوراسیون سالن خدمات زیبایی مو برای آرایشگاه زنانه

 

دكور ارایشگاه زنانه

طراحی شلف‌ها و طبقه‌های دیواری برای سالن آرایشگاه

 

ریز فضاهای آرایشگاه زنانه

طرح دکوراسیون داخلی شیک و جدید آرایشگاه زنانه به سبک مدرن

 

دکوراسیون سالن آرایشگاه زنانه

استفاده از آینه‌های قدی در کنار کمد برای آرایشگاه زنانه

 

طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه

استفاده از رنگ مشکی و طلایی در سبک کلاسیک آرایشگاه زنانه

 

دکوراسیون داخلی سالن آرایشگاه

طراحی فضای بهداشتی و آرایشی در سالن آرایشگاه زنانه

 

دکوراسیون سالن اپیلاسیون

دکوراسیون سالن اپیلاسیون با سبکی ساده و مینیمال

 

طرح دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

چیدمان آرایشگاه زنانه و نشان دادن محدوده فضاها با متریال مشخص

 

سخن آخر

در این مقاله با ده نکته مهم و کلیدی از اصول طراحی آرایشگاه زنانه برای طراحی طرح دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه و ریز فضاهای آرایشگاه زنانه آشنا شدید. این نکات، نکات کلی هستند که بهتر است در هر سالن آرایشگاهی رعایت شود و بهتر است برای طراحی سالن آرایشگاه مدنظرتان از یک معمار داخلی کمک بگیرید و با توجه به نکات این مقاله مواردی که مدنظرتان است را با اون درمیان بگذارید تا بهترین و اصولی ترین سالن آرایشگاه زنانه را برایتان طراحی کنند.

به نظر شما چه نکات دیگری در طراحی اصولی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه مهم است؟ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید!

 

حتما بخوانید: دکوراسیون مغازه : طراح انواع دکوراسیون مغازه

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
Maryam
۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

ممنون از اطلاعات مفیدی که قرار میدین.

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید