دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی 2022

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۶
۵

ما در این مقاله شما را با 8 ویژگی دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی آشنا می‌کنیم.

سبک‌های متنوعی در معماری داخلی وجود دارند که می‌توان با توجه به علاقه مندی و نیازتان یکی از آن‌ها را در دکوراسیون داخلی منزل تان اجرا کنید. طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی یکی از سبک‌های معماری داخلی است که با خود حس و حال گذشته را به همراه دارد. کمتر ایرانی وجود دارد که به سبک دکوراسیون سنتی ایرانی علاقه مند نباشد یا از دیدن آن و بودن در آن فضا لذت نبرد. حس نوستالژی که دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی به انسان منتقل می‌کند می‌تواند در یک لحظه ما را با خود به سفری در گذشته‌ها ببرد. این سبک مانند هر سبک دیگری در معماری داخلی ایرانی دارای ویژگی‌هایی است که می‌توانید با اجرای آن‌ها در دکوراسیون منزل خود، حس نوستالژی را مهمان منزلتان کنید.

ما در این مقاله شما را با 8 ویژگی دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی مناسب 2022 آشنا می‌کنیم تا با اجرای آن در دیزاین دکوراسیون منزلتان، رنگ و بوی سنتی را وارد کنید و از آن فضای دلنشین، نهایت لذت را ببرید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی

سبک سنتی به سبکی گفته می‌شود که با ویژگی‌هایش، یادآور گذشته آن منطقه باشد. سبک سنتی ایرانی یکی از سبک‌های جذاب و دوست داشتنی است که با داشتن ویژگی‌ها و المان‌هایی که در ادامه به آن پرداخته ایم گذشته را به شما یادآوری می‌کند. این سبک یادآور خلاقیت، هنر و ذوقی ایرانی است این سبک دلنشین به گونه ای است که می‌تواند با شرایط حال بروز شود. یعنی اگر بخواهید دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی مناسب 2022  داشته باشید این سبک این اجازه را به شما می‌دهد.

در ادامه به 8 ویژگی سبک دکوراسیون داخلی ایرانی پرداخته ایم:

 

1. رنگ در سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

رنگ در سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

 

سبک سنتی ایرانی بر این باور است که اگر خانه در مناطق سردسیری است از رنگ‌های گرم استفاده شود و اگر در مناطق گرم سیری است از رنگ‌های سرد استفاده شود. رنگی که خاطره ساز سبک دکوراسیون داخلی ایرانی است، رنگ قرمز است. این رنگ با خود پویایی، جنب و جوش را به همراه دارد. این سبک معتقد است خانه نباید به وسیله رنگ به فضایی بی روح تبدل شود. اگر توجه کرده باشید در خانه‌ها و مسجدهای سنتی قدیمی مانند مسجد صورتی در شیراز، اکثر شیشه‌ها رنگی هستند که با عبور نور خورشید از آن ترکیبی از رنگ‌های آبی، سبز و قرمز در فضای داخلی دیده شود.

رنگ‌های قرمز، سبز یشمی، آبی، فیروزه ای، کرمی، سفید و قهوه ای را می‌توانید در طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی به کار ببرید!

 

2. نورپردازی دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی 

نور در سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

 

در سال 2022، نوپردازی نیز یکی از المان‌های مهم و اصلی بود که با وجودش در دکوراسیون داخلی می‌توان فضا را دلباز و دلنشین کرد. در دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی نیز استفاده از نور مهم است. اگر دقت کرده باشید در اکثر خانه‌های قدیمی معمولا از پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ استفاده می‌شد تا نور به خوبی وارد فضای داخلی شود و در کنار آن از لوسترهایی برای تامین نور در شب استفاده میشد. پس تا جایی که امکان دارد اجازه بدهید نور وارد فضای داخلی منزلتان شود و برای تامین نورپردازی مصنوعی می‌توانید از لوسترهایی به سبک سنتی استفاده کنید. در این صورت دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی را مناسب 2022 طراحی کرده اید.

 

3. پارچه در سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

پارچه در طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی

 

یکی دیگر از المان‌هایی که در سبک دکوراسیون داخلی ایرانی خود را به خوبی توانسته است جلوه بدهد، پارچه است. پارچه در سبک سنتی در طرح‌ها و رنگ‌های خاص با مواد و الیاف طبیعی که معمولا دست دوز هستند تولید می‌شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم بر روی میز ناهارخوری یا میزهای کنار مبلی از ترمه و پارچه‌هایی با طراحی بته جغه دارند استفاده کنید. با این کار می‌توانید تنها گوشه ای از خانه را به کمک یک المان به سبک سنتی ایرانی طراحی کرد.

 

4. ظروف مسی در سبک دکوراسیون منزل ایرانی

ظروف در خانه به سبک سنتی ایرانی

 

امروزه در سبک مدرن و کلاسیک در خانه‌های اکثر ما ایرانی‌ها ظروف آرکوپال، شیشه‌ای، پیرکس و سرامیکی دیده می‌شود. اما همچنان وقتی راهی بازار می‌شویم و ظوف مسی را می‌بینیم ناخودآگاه برایشان ذوق می‌کنیم و در کنار دیگر ظروف منزل با هر سبکی حداقل از یک ظرف مسی استفاده می‌کنیم. معمولا معتقد هستیم که غذا در ظروف مسی خوشمزه تر می‌شود و لذتی که غذا خوردن در ظروف مسی دارد، در دیگر ظرف‌ها حس نمی‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که سبک سنتی به کمک ظروف مسی ناخودآگاه وارد منزلمان شده است.

حتما بخوانید: دکوراسیون روستیک را به خانه خود بیاورید + تصاویر

 

5. فرش در سبک سنتی ایرانی

فرش درخانه به سبک سنتی ایرانی

 

فرش یکی از عناصر مهم در هر سبکی است و اصالت فرش ایرانی برای از هیچ کس پنهان نیست. در سبک دکوراسیون داخلی ایرانی، فرش ایرانی جز اصلی ترین موارد یک خانه است؛ به طوری که وجود فرش ایرانی را در هر فضایی را نقطه کانونی آن فضا می‌داند. فرش ایرانی دارای مقاومت و دوام بالایی است که در رنگ‌های خاص با مواد و الیاف طبیعی در طرح‌های زنده ای چون حیوانات، انسان‌ها و انواع گل‌ها بافته می‌شود.

بدون شک استفاده از یک فرش لاکی با زمینه قرمز دیزاین دکوراسیون منزل را به سمت سبک سنتی ایرانی می‌برد.

 

6. مبلمان در طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی

مبلمان در طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی

 

مبلمان از عناصر اصلی اتاق نشیمن یا پذیرایی هستند. پس اگر می‌خواهید سبک دکوراسیون داخلی ایرانی را در منزل خود اجرا کنید باید عناصر مربوط به همان را استفاده کنید. مبلمان سنتی، مبلمان ساخته شده از تخته‌های چوبی هستند که با نقوش هندسی طراحی شده اند. 

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مبلمان سنتی در گوشه ای از خانه به کمک پشتی‌های قدیمی به رنگ قرمز با طرح‌های اصیل ایرانی، سبک سنتی را اجرا کنید.

 

7. کاشی در آشپزخانه به سبک سنتی ایرانی مناسب 2022

کاشی در آشپزخانه به سبک سنتی ایرانی مناسب 2020

 

کاشی یکی دیگر از المان‌هایی است که در سبک سنتی ایرانی دیده می‌شود. اما امروزه به علت اینکه نمی‌توان در بیشتر فضای داخلی خانه از کاشی استفاده کرد می‌توانید از کاشی‌های سنتی با رنگ‌های شاد و خاص در آشپزخانه در فضای بین کابینت‌ها به کار ببرید.

این ویژگی برای خانه‌های امروزی که از سبک مدرن پیروی می‌کنند اما علاقه مند به سبک سنتی نیز هستند بسیار کاربرد دارد.

 

حتما بخوانید: سبک دکوراسیون مینیمال چیست؟

 

8. جزییات در طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی

جزییات در سبک سنتی ایرانی

 

جزییات به هر خانه ای با هر سبکی روح می‌دهد. در سبک سنتی نیز می‌توانید با استفاده از جزییاتی به دکوراسیون داخلی منزلتان شخصی ببخشید.

  • از سماور و قوری به جای کتری و چای سازهای برقی استفاده کنید.
  • از سماورهای زغالی به عنوان دکور در گوشه ای از خانه استفاده کنید.
  • ظروف چینی با طرح‌های گلداری که در اکثر خانه‌های مادربزرگ‌ها است را در جلوی دید قرار بدهید.
  • از آینه کاری، گلیم و قالی‌های دستبافت به عنوان دکوری استفاده کنید.
  • از صندوقچه‌های قدیمی با قاب‌هایی از تصاویر آلبوم‌های قدیمی استفاده کنید.

 

نمونه‌هایی از طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی

طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی

طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی با استفاده از رنگ، سماور و پنجره‌های اورسی

 

طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی مناسب 2020

خانه به سبک سنتی با وجود چوب، آینه‌ کاری و پشتی

 

 خانه به سبک سنتی ایرانی

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

 

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی

 

سبک دکوراسیون سنتی ایرانی

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی سنتی

 

سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

دکوراسیون سنتی با استفاده از کرسی، ظرف مسی و اشیا قدیمی

 

دیزاین دکوراسیون به سبک سنتی ایرانی

فرش لاکی قرمز در دکوراسیون داخلی به سبک سنتی

 

 دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

پارچه‌های قدیمی و ترمه در سبک سنتی منزل

 

طراحی داخلی سنتی ایرانی

استفاده از آجر و چوب در کنار رنگ قرمز و ایجاد فضایی به سبک سنتی ایرانی

 

سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی مناسب 2020

رنگ سبز، پرده‌های قدیمی و مبلمان چوبی در فضای سنتی ایرانی

 

دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی

وجود کاشی در خانه‌های قدیمی ایرانی

 

حتما بخوانید: 7 ویژگی سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی + انواع آن

دیزاین دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی

استفاده از مبلمان با پارچه‌های بته جغه‌ای در سبک سنتی

 

سخن آخر

همانطور که گفته شد در معماری و معماری داخلی سبک‌های متنوعی وجود دارد که هر کدام حس و حالی را در فضا ایجاد می‌کنند. ما در این مقاله شما را با 8 ویژگی که می‌توانید با استفاده از آن حس و حال قدیمی، ذوق، خوش و خلاقیت ایرانی را به عنوان سبک دکوراسیون داخلی ایرانی اجرا کنید، آشنا کردیم. نیازی نیست که تمام فضا منزل را به کمک این سبک طراحی کنید می‌توانید تنها یه گوشه‌ای از خانه را به کمک این سبک به گذشته ببرید و با گذراندن ساعتی در آن حال را رها کنید و به گذشته سفر کنید.

دیدگاه شما نسبت به طراحی خانه به سبک سنتی ایرانی چیست؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید