بهترین مدل کمد دیواری پذیرایی با طرح های جدید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر قصد داریم یک مدل کمد دیواری پذیرایی بسازید و به دنبال جدیدترین مدل های کمد دیواری پذیرایی هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا عکس های آن را مشاهده کنید.

کمد دیواری سالن پذیرایی از بخش‌های مهم یک خانه به خصوص برای خانه‌های کوچک است. به کمک طراحی کمد دیواری پذیرایی می‌توان بسیاری از وسایل ریز و درشت اتاق پذیرایی را داخل آن جا داد بدون آنکه هرج و مرجی در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد شود. طراحی کمد دیواری در پذیرایی به گونه ای است که با توجه به متراژ و نیازهای شما در هر طرح و رنگی ساخته می‌شوند. فرقی نمی‌کند اتاق پذیرایی منزل شما کوچک باشد یا بزرگ، می‌توانید کمد دیواری پذیرایی کوچک، کمد دیواری ریلی مدرن یا هر مدلی از کمد دیواری پذیرایی را سفارش دهید و با توجه به نیازتان از آن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید برای دکوراسیون داخلی منزل، کمد دیواری پذیرایی شیک طراحی کنید و به دنبال انواع مدل کمد دیواری از جمله کمد دیواری ریلی مدرن هستید. ما در این مقاله به کمک تصاویر، ویدیو و نکاتی شما را راهنمایی خواهیم کرد.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

مدل های مختلف کمد دیواری شیک

پیش از آنکه به بررسی ویژگی‌های کمد دیواری پذیرایی بپردازیم نمونه‌هایی از طراحی‌‌های اجرا شده را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

 

 

کمد دیواری پذیرایی شیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

در هنگام انتخاب و طراحی کمد دیواری در پذیرایی باید به ویژگی‌های آن با توجه به بودجه مدنظرتان توجه کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تنوع در طرح، مدل و رنگ کمد دیواری ها به قدری زیاد شده است که شما به راحتی می‌توانید کمد دیواری که با سلیقه و دکوراسیون منزلتان هماهنگ است را خریداری کنید.

در ادامه به 6 مورد که باید در هنگام طراحی کمد دیواری شیک و مدرن در پذیرایی به آن توجه کنید، پرداخته ایم:

 

حتما بخوانید: مهمترین نکات چیدمان اتاق پذیرایی و نشیمن

طراحی کمد دیواری در پذیرایی

تصویر یک (طراحی کمد و قفسه شیک و مدرن)

 

طراحی کمد دیواری در پذیرایی 2020

تصویر دو (طراحی کمد و قفسه به عنوان دیوار کانونی فضا)

 

1. چارچوب کمد دیواری پذیرایی کوچک

چارچوب کمد دیواری، استخوان بندی کمد را تشکیل می‌دهد اگر مصالح استفاده شده در آن مقاوم و باکیفیت باشد کمد دیواری تا سالیان سال مانند روز اولش بدون آسیبی باقی می‌ماند اما اگر برای طراحی چارچوب کمد دیواری داخل پذیرایی از مصالحی استفاده شده باشد که به مرور زمان با قرار دادن وسایل سنگین استحکام خودش را از دست بدهد، قفسه‌ها خالی می‌مانند و عملا کمد دیواری بدون استفاده می‌ماند. 

خوب است بدانید بهترین و مناسب ترین مصالح برای طراحی چارچوب کمد دیواری داخل پذیرایی، فلز است. فلز از آنجایی که مصالح مقاوم و با دوامی است باعث می‌شود کمد دیواری مقاومی طراحی شود. برای مثال برای طراحی کمد دیواری ریلی مدرن چارچوب کمد بسیار اهمیت دارد پس باید از مصالحی با کیفیت در طراحی آن استفاده شود. 

 

چارچوب کمد دیواری داخل پذیرایی

تصویر سه (استفاده از ترکیب چوب و فلز برای طراحی کمد دیواری سالن پذیرایی)

 

چارچوب کمد دیواری داخل پذیرایی 2020

تصویر چهار (استفاده از فلز به عنوان استخوان بندی کمد و آینه به عنوان بدنه)

 

2. مصالح استفاده شده در کمد دیواری سالن پذیرایی

انتخاب مصالح یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید در هنگام طراحی کمد دیواری در هر فضایی به آن توجه شود. بدون شک انتخاب مصالح با کیفیت در طراحی شیک و مدرن کمد دیواری تاثیرگذار است اما بودجه شما در این مرحله حرف اول را می‌زند. سعی کنید با توجه به نیازی که از کمد دیواری دارید قفسه‌ها را طراحی کنید تا در قسمت‌هایی که وسایلی قرار می‌دهید که وزن به نسبت سبک تری دارند از مصالح به نسبت ارزان تری استفاده شود.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است کمد دیواری داخل پذیرایی تا سالیان سال بدون بازسازی برایتان کار کند از همان ابتدا بهترین و مرغوب ترین مصالح را در ساخت استفاده کنید. کمد دیواری سالن پذیرایی علاوه بر اینکه وسایل را ساماندهی می‌کند باعث زیبایی و شیک بودن دکوراسیون اتاق پذیرایی می‌شود.

 

کمد دیواری دکوری پذیرایی

تصویر پنج (طراحی کمد دیواری ریلی مدرن)

 

مصالح استفاده شده در کمد دیواری سالن پذیرایی

تصویر شش (ساخت کمد و قفسه با مصالح های گلس به عنوان نقطه کانونی سالن پذیرایی)

 

3. رنگ کمد دیواری پذیرایی چوبی

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد، تنوع در رنگ کمد دیواری بسیار زیاد است که به شما اجازه می‌دهد هر رنگی که مدنظرتان بود را انتخاب کنید. اما خوب است که به نکاتی توجه کنید:

  • اگر کمد دیواری پذیرایی کوچک را طراحی کرده اید، از رنگ سفید استفاده کنید تا فضای کوچک اتاق پذیرایی را دلباز کند.
  • استفاده از رنگ‌های روشن و براق باعث روشن تر شدن فضا می‌شود.
  • به هماهنگی رنگ کمد دیواری سالن پذیرایی با دیگر عناصر موجود در اتاق پذیرایی توجه کنید.
  • کمد دیواری پذیرایی نوعی المان دکوراتیو در دکوراسیون است پس توجه به رنگ آن بسیار اهمیت دارد.

 

رنگ کمد دیواری سالن پذیرایی

تصویر هفت (استفاده از رنگ بنفش در کنار رنگ سفید برای کمد دیواری)

 

رنگ کمد دیواری سالن پذیرایی 2020

تصویر هشت (استفاده از ترکیب رنگی سفید و قهوه ای برای ساخت کمد)

 

رنگ کمد دیواری پذیرایی

تصویر نه (استفاده از رنگ خاص هماهنگ با مبلمان در ساخت کمد دیواری)

 

4. کمد دیواری پذیرایی ممبران

تنوع در طرح و مدل کمد دیواری پذیرایی ممبران بسیار بالا است. اما یادتان نرود که هدف اصلی از طراحی کمد دیواری در پذیرایی، مرتب شدن اتاق پذیرایی و جای دادن وسایل گوناگون در آن است. پس باید طرحی را انتخاب کنید که بتواند نیاز شما را برطرف کند و در کنار آن باعث زیبایی دکوراسیون پذیرایی شود. کمد دیواری ها قابلیت طراحی چند منظوره را دارند. یعنی می‌توانند فضایی برای آویزان کردن لباس‌ها داشته باشند در کنار آن کتابخونه ای قرار گرفته باشد و روی بدنه کمد آینه هم نصب شده باشد. 

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر فضای کوچکی دارید از کمد دیواری ریلی مدرن که فضای کمتری را اشغال می‌کنند در اتاق پذیرایی استفاده کنید.

 

طرح و مدل کمد دیواری داخل پذیرایی

تصویر ده (طراحی کمد و قفسه به رنگ سفید)

 

 مدل کمد دیواری داخل پذیرایی

تصویر یازده (طراحی کمد و قفسه برای دیوار پشت تلویزیون)

 

طرح کمد دیواری داخل پذیرایی

تصویر دوازده (مدل کمد دیواری ریلی مدرن)

 

5. ابعاد و اندازه کمد دیواری پذیرایی شیک

ابعاد و اندازه کمد دیواری بستگی به متراژی که شما در نر دارید بستگی دارد. یعنی طول دیواری که قرار است را در ارتفاع مدنظر ضرب می‌کنند و متراژ کمد دیواری محاسبه می‌شود. معمولا کمد دیواری ها تا سقف طراحی می‌شوند تا به صورت بهینه از دیوار استفاده شود. اما به طور کلی ابعاد کمد دیواری داخل پذیرایی بستگی به طراحی که انتخاب می‌کنید دارد و چیزی نیست که نتوانید آن را اجرایی کنید.

 

حتما بخوانید: موثرترین روش ها برای تغییر دکوراسیون پذیرایی کوچک

 کمد دیواری پذیرایی جدید

تصویر سیزده (ابعاد استاندارد کمد دیواری با فضاهای مختلف)

 

 ابعاد و اندازه کمد دیواری پذیرایی جدید

تصویر چهارده (طراحی کتابخانه ای توکار از کف تا سقف برای سالن پذیرایی)

 

 اندازه کمد دیواری پذیرایی جدید

تصویر پانزده (طراحی کمد در کنار قفسه از نوع روکار)

 

6. قفسه، عمق قفسه و نوع در طراحی کمد دیواری در پذیرایی

آخرین ویژگی‌هایی که باید در طراحی کمد دیواری در پذیرایی به آن توجه کرد، طراحی فضای داخلی کمد دیواری (قفسه‌ها، عمق آن‌ها و در کمد دیواری) است. تمامی قفسه‌ها و عمقشان باید با توجه به نیاز شما طراحی شود. یعنی اگر قرار است کمدی که طراحی می‌شود داخلش لباس، اتو، کتاب، کفش، دکوری و موارد دیگر قرار بگیرد باید برای تک تک آن‌ها با توجه به ابعاد و اندازه شان قفسه طراحی شود. معمولا استاندارد طراحی کمد دیواری در پذیرایی برای ارتفاع یک قفسه 30 سانتی متر و برای عمش 60 سانتی متر است. که اگر این ابعاد جوابگوی نیاز شما نیست باید با این موضوع را با طراح درمیان بگذارید!

برای طراحی در ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از درهای ریلی استفاده کنید این درها را در خانه‌های مدرن کوچک و بزرگ می‌توانید مشاهده کنید. به خاطر راحتی که در باز و بسته شدن دارند و فضای کمی که اشغال می‌کنند محبوبیت خاصی دارند. مدل کمد دیواری ریلی مدرن از بهترین و شیک ترین مدل های انتخاب شده برای طراحی کمد دیواری هستند.

 

حتما بخوانید: طبقه بندی انباری کوچک | ترفندهای ارزان و کم هزینه

طراحی کمد دیواری در پذیرایی

تصویر شانزده (طراحی قفسه‌ در سالن پذیرایی)

 

کمد دیواری ریلی مدرن

تصویر هفده (ساخت کمد و قفسه‌های متنوع با رنگی خاص)

 

مدل کمد دیواری ریلی مدرن

تصویر هجده (طراحی قفسه با ابعاد و طرح‌های گوناگون در سالن پذیرایی)

 

قیمت طراحی کمد دیواری پذیرایی شیک چقدر است؟

قیمت اولیه طراحی کمد دیواری در پذیرایی به متراژ آن بستگی دارد. یعنی شما ابعاد و اندازه (طول در عرض) کمد دیواری را محاسبه می‌کنید و به طراح می‌گویید و یک قیمت اولیه ای به شما پیشنهاد می‌شود که با بزرگ شدن ابعاد کمد، قیمت نیز بیشتر می‌شود. بعد از آن مصالحی که انتخاب می‌کنید، یراق آلات و نوع در انتخابی، تعداد و ابعاد قفسه‌ها همگی بر روی قیمت نهایی تاثیرگذار هستند.

کمد دیواری دکوری پذیرایی

تصویر نوزده (طراحی کمد دیواری سرتاسری در دو نوع پوشیده و باز)

 

قیمت کمد دیواری دکوری پذیرایی

تصویر بیست (طراحی کد دیواری توکار از جنس های گلس به همراه کشو)

 

سخن آخر

در این مقاله به نکاتی که نیاز است در هنگام خرید و طراحی کمد دیواری در پذیرایی بدانید، پرداختیم. فراموش نکنید که کمد دیواری سالن پذیرایی با هدف ساماندهی وسایل ریز و درشت طراحی شده است و از آنجایی که داخل پذیرایی قرار دارد زیبایی و شیک بودن آن اهمیت پیدا می‌کند. پس در طراحی کمد دیواری در پذیرایی نهایت دقت و سلیقه را به خرج بدهید تا بهترین و شیک ترین مدل کمد دیواری را برای دکوراسیون منزلتان طراحی کنید. اگر تجربه ساخت کمد دیواری را نداشته اید به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد باتجربه کمک بگیرید!

نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

 

حتما بخوانید: جدیدترین مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک 2021

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید